Kort rapportering

Här kommer en kort uppdatering innan sängen..
Lördag: Hann en sväng till klubben innan Bålsta-besöket för lite lydnadsträning, men glömde givetvis godiset hemma. Viserligen bra att endast träna med leksak, men min mycket godisorienterade hund höll inte ihop lika länge pga detta, så träningen gav inte så jättemycket. Vidare till Bålsta där jag hann träffa min kära mormor innan vi skulle på grillfest på kvällen. Isa var med på bravaderna.

Söndag: Jag och Isa åkte hem "tidigt" (blev kanske inte så tidigt vi tänkte, men ändå) och träffade upp våra kära vänner Helena och Tisla - vilket kärt återseende! Vi käkade lite lunch på balkongen och pratade av oss vi mattar innan vi ägnade oss åt hundarna. Vi åkte bort till klubben och tränade lite lydnad - så kul att träna ihop igen, synd bara att jag inte har kommit så långt med momenten, så jag kunde utnyttja hjälpen mer. Vi kollade även igenom Helenas klass två-program som de ska tävla nästa helg - spännande! Vi håller såklart tassar och klor här hemma.

Efter träningen gick vi en promenad i skogen bakom klubben. Där fanns det fortfarande blåbär kvar som vi mumsade i oss på vägen. När vi kom fram till vattnet fick hundarna bada och tom Tisla var ute och simmade! =) Kvällen spenderades framför en film och sedan var det redan dax att säga hejdå. Helena åkte nämligen idag när jag satt på jobbet - det har varit superkul att träffa dem men alldeles för kort visit enligt mig!

Måndag: Isa hade det ju därför bra idag när hon hade sällskap av två av hennes bästisar halva dagen och fick gå en lunchpromenad med dem innan de drog sig in till stan igen. När jag sedan kom hem fick hon följa med till stallet direkt. Marcus följde med och la ett ganska kort spår till Isa i skogen bakom stallet. Efter en timme tog vi spåret och jag är förvånad över hur många apporter hon gick över.. Hon missade 4 av 5 stycken! Väldigt underligt... Själva spåret gick dock bra, så jag är väldigt förvånad över apporterna - kanske beror det på att jag klickar in vittringsapporteringen i fomr av "duttar" på pinnarna?

Jag är supertrött och ska stupa i säng, men bjuder på lite oredigerade bilder från söndagen med Helena och Tisla.




Kärt återseende


Tisla gör ett klockrent läggande under gång






Sötaste Tisla är ute och simmar

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysigt med finbesök!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback