Bryggliv

Vädret har bara blivit bättre och bättre sen i lördags. Idag har det varit en riktig kanondag som endast kunnat spenderas nere vid bryggan pga av hettan – underbart. Dagen inleddes med att jag och Marcus fick prova på att paddla kajak i snälla grannen Evas kajak. Efter många instruktioner och mycket nytt kom vi iväg medan Eva guidade oss från byggan. Det gick hur bra som helst! Isa var såklart mycket fundersam och började med att simma med oss ut på vattnet. Men efter några tillsägningar simmade hon i land och satt och spanade efter oss på bryggan, något orolig. Marcus och jag var i varje fall höjdare på det där med att paddla, så det kommer vi säkerligen att göra igen =)

Efter att vi burit upp kajaken och lämnat alla grejer gick vi ner till bryggan igen och spenderade största delen av dagen där. Isa har simtränat massor och emellan passen har hon varit duktig och slappnat av bredvid mig på bryggan. Annars brukar hon ju leva rövare och bada konstant. Jag tycker alltid att hon varit duktig på att simma, men nu har hon börjat få upp ett himla bra tempo också när hon apporterar diverse saker. Det är nog fortfarande inte uppe i Viggos tempo, men snabb har hon blivit!

Imorgon ska hela familjen åka in till stan (eller Gustavsberg/Nacka för vår del) och inhandla diverse färg, trädgårdsprylar osv. Vi har också fått tid hos veterinären för att kolla upp Isa, hönsmamma som jag är, är jag hellre på den säkra sidan och kollar upp ordentligt. Men jag ska absolut ge henne att äta innan läggdags för att se om det hjälper - tack för tipset!




Kommentarer
Postat av: Viggo

Viggofart =)

2009-08-04 @ 10:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback