Trött!

Precis hemkommen från en rolig hund-träning. Lisa och jag möttes vid 13-tiden för att inhandla picknick och sedan ut och reka bra spårängar/skogar. Vi åkte nog lite längre bort än vi trodde, men hittade till sist ett perfekt ställe.. Stort och fint fält, bra skog, promenadvägar, liten parkering till bilarna och stenar man kunde sitta på när man fikade, kan inte bli bättre ;)

Jag la ett spår på fältet till Isa med tre vinklar, 5 apporter och ca 350 meter långt. Det var faktiskt torrt i gräset! Under tiden vi väntade på spåren hade vi lite picknick, Eskil fyller nämligen 10 år idag, så det skulle firas! Dagen i ära (och för att jag tycker att han är så söt) proppade jag i honom godis - oopps... Men Lisa sa att det var okej :)

Med magen full att Singoalla gick jag och Isa spåret, efter ca 45-50 minuter liggtid. Det blåste en del så jag var rädd att det kunde ha flyttat sig lite, men det gick bra ändå. De första 100 meterna var Isa väldigt taggad och det gick lite fort så jag fick hålla i henne lite. Men sen kom hon in i uppgiften som hon brukar och den resterande delen är jag väldigt nöjd med, med tanke på att vi haft ett uppehåll över vintern.

Sedan följde jag med på både Lois och Eskils spår, och de båda jobbade på bra. Så kul att se andra hundar jobba! Efter detta skulle vi gå en prommis med hundarna, som blev lite längre än beräknat. Jag och mina "hitta nya vägar"-idéer kan ibland föra mig på villovägar. Men vi kom iaf tillbaka till bilarna välbehållna och hundarna verkade bara tycka det bar mysigt med skogspromenad :)

GRATTIS till sötaste farbrorn!


Kommentarer
Postat av: johanna och gänget

Underbar dag!!

2009-04-08 @ 19:42:03
Postat av: Lisa

Tack för idag gulliga ni! Vilken fin/rolig bild på Eskil du fick till. :)



GLAD PÅSK!!

Postat av: Helena och boxrarna bus

Glad påsk till hela flocken önskar vi här i kalmar.



Kram

2009-04-11 @ 14:17:29
URL: http://boxerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback