Tävling, LKII, Märsta BK

Idag har vi varit och tävlat vår första lydnadsklass 2 tävling. Och första tävlingen för Värmdö BK. Och vilken underbar hund jag har! Hon skötte sig exemplariskt och de fel som vi fick tar jag på mig helt och hållet.
Poängen:

Platsliggning - 10 p De längsta tre minuterna på länge. Men enligt Marcus låg hon säkert och fint helt tiden och både la och satte sig på mitt kommando.

Fritt följ - 10 p Helt sjuk att få full pott på denna, det som alltid går åt skogen på tävling. Och detta moment var mycket längre än vad vi är vana med, men hon höll in i det sista!

Läggande - 9 p Domarkom: Ngt långsamt Vet jag inte riktigt vad hon menar, Isa la sig jättebra - men är givetvis nöjd med en nia!

Inkallning med ställande - 9 p Domarkom: Dåligt avslut En jättefin inkallning! Det enda var att hon satte sig i dålig utgångsposition efter sista kommandot, men är helt och hållet mitt fel då jag alltid belönar bakom henne eller bakom mig.

Sändande med ställande - 8,5 p Domarkom: DK Jag måste våga lite på min hund! Men jag kommenderade iaf "stå" två gånger så att hon verkligen skulle stanna. Men hon hade fin fart i rutan och stannade på min(a) kommandon.

Apportering - 8,5 p Domarkom: Avsaktande, ngt lek Var en mycket stor apport vi fick som Isa inte var så van vid, därmed slängde hon med  huvudet vid ett omtag.

Fritt hopp över hinder - 10 p Inga problem alls.

Fjärrdirigering - 8 p Domarkom: Sätter sig för tidigt Helt och hållet mitt fel igen. Armen rycker till (varför vet jag inte) och Isa är lite för peppad och sätter sig upp.

Helhetsintryck - 9 p

Totalt: 184,5 p (1:a pris) Placering 1 (av 4)

Jag var supernervös men kände ändå att det gick himla bra. Vi tappade lite kontakt emellan momenten, men vi är båda väldigt fokuserade på nästa moment, så det kanske är förklaringen. Domaren berömde oss någongång mellan momenten och när jag började prata lite med henne trodde Isa såklart att det var en kompis till oss och sprang givetvis fram och hälsade.. Hmm.. men det verkade inte göra nått, det var ju hon som började prata först.

Jag är så nöjd! Jag förstår inte att jag tvivlar på min hund! Det har dock tagit oss en himla tid att komma hit. För nästan exakt ett år sedan opererades hon för livmodersinflammation och i ett års tid har jag kämpat på att få upp hennes motivation. Så nu ska det tränas för klass III, har inte bestämt mig om jag ska satsa på ett LP i tvåan också eller inte...

Fritt följ- sjukt fokuserade båda två :P




Inkallning


Rutan


Fjärrdirigering


Vinnarna =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ett JÄTTEGRATTIS till er båda. Gud vilken bra poäng och tia på fria följet, det är verkligen sjukt bra!!

2009-04-05 @ 09:25:34
Postat av: Helena och boxrarna bus

Fy faaaaan vad ni är bra. :) Super GRATTIS från oss, men inte är vi förvånade. ;)



Tycker du ska sikta på trean direkt... men känn efter vad som känns bäst för er själva...



Jätte kram och massa boxerpussar från oss

Postat av: Moa, Lucas & Oscar

Tjoho!! Grattis!! Superbra att få full pott på fria följet!! Grattiskramar från oss!

2009-04-05 @ 15:52:23
Postat av: Johanna och Sting

GRATTis!! Säger som du själv, att ni tvivlat!! nI ÄR ju ett guldteam!

2009-04-05 @ 17:31:18
Postat av: Lisa

En tia på fria följet är helt galet!! Vilken prestation ni utförde! Duktiga duktiga ni!



Vill du ta en promenad nu i dagarna så hör av dig, imorgon är aussietjejerna här om inte matten känner sig krasslig då också.

2009-04-05 @ 21:29:39
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Sofie

Hittade hit från Lisa, och måste såklart säga Grattis!

En 10 på fria följet... jösses! :D

2009-04-06 @ 14:00:50
URL: http://www.dogpower.nu
Postat av: Eeá m flock

SUPERGRATTIS!!!!!!!!

Ni har verkligen förtjänat detta, både du och Isa!

Kram

2009-04-06 @ 14:29:38
URL: http://www.rotts.se
Postat av: Grete og co

Vi så i Lisas blogg at det hadde gått så bra for dere - gratulerer!

2009-04-06 @ 14:54:40
URL: http://www.workingspirit.se
Postat av: Christer

Stort grattis till dig och Isa. Snyggt jobbat!

Det var kanske träningstävlingen i snöstorm som gjorde att ni vann? :-)

Än en gång grattis!!!

2009-04-07 @ 20:24:39
URL: http://www.varmdobk.se
Postat av: Christer

Stort grattis till Er båda! Vilket ekipage vi har fått till klubben! (Det kanske var träningstävlingen i snöstorm som bidrog till resultatet? :-) )

(Får jag kopiera en av bilderna och lägga upp på klubbens blogg?)

2009-04-07 @ 20:30:11
URL: http://www.varmdobk.se
Postat av: Louisette

I love your foto blog, congratulation for obedience and training. Pleasure with your doog, greeting from Belgium from 2 miss golden Cerise+zitablue

2009-04-19 @ 21:03:45
URL: http://blog.seniorennet.be/louisette/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback