Solskensdagar

Äntligen verkar det som att våren har kommit, förshoppningsvis för att stanna. Solen har skinit, den mesta isen har försvunnit, tussilagon kommer upp och medis är fullt med människor som tar en after work, underbart =)

Igår red jag Rose för första gången. Jag och Kattis red ut på Hålludden, rejsade upp och ner för "galoppvägen" och tog sjörundan tillbaka hem. Var ute ett bra tag! Rose är jättesnäll, inte rädd för nått. Kanske går det lite väl segt i skritten (är ju van med hästar som knappt kan skritta pga iver), men jag måste säga att hon förvånade mig i galoppen, riktig fart hade hon! Jag hade först tänkt ta med Isa på ridturen, men tyckte att det var att ta lite vatten över huvudet när jag inte vet hur varken Isa eller Rose skulle reagera. Det var tur det, Isa hade aldrig hängt med!
När jag kom hem var jag så full av energi så jag bytte om till springkläder och tog årets första joggingrunda. Isa gillar inte när jag springer, och man får vänta in henne en del. Jag stannade till vid ett fält och tränade lite inkallningar för att sedan vända om och springa hem igen. Väl hemma verkade Isa tröttare än jag ;)

Idag tog vi bilen till Hålludden för att reka promenadvägar och spårmöjligheter där. Dom håller ju på att bygga överallt och ska nu sätta igång med att bygga på våra enda ridvägar, suck. Jag la iaf ett spår i en hästhage till Isa som fick ligga medans vi gick en prommis. Marken var väldigt sumpig och det blev inget vidare spår, något som jag tror bidrog till att det inte gick så bra för Isa att spåra. Men sen har jag inte gjort det på väldigt länge heller, vilket också kan bidra. Fortfarande har jag inte hittat så mycket bra spårfält, men det är bara att reka vidare.

Det är vackert på Hålludden..






Kommentarer
Postat av: Johanna och Sting

Vilka omgivningar! GAlopprejs finns det nåt bättre!! Ses snart!

2009-04-01 @ 21:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback