Mysig dag

Morgonen inleddes med att skicka iväg lite jobbansökningar till jobb som verkar trevliga. Det finns inte så mycket jobb ute nu, så det gäller att inte missa något! Sedan cyklade jag bort mot Lemshaga och la ett spår till Isa - blev perfekt att cykla tillbaka och promenera dit med Isa, det hade då legat ungefär 50 minuter.

Det var väldigt varmt och vindstilla på fältet och Isa verkade flåsig när vi kom dit. Men när jag satte på henne selen blev hon genast pigg och jag lät henne själv hitta spåret idag. Det gjorde hon jättefint och likaså spåret gick väldigt bra. Jag behövde bara gå och koncentrera mig på att låta linan vara ute 10 meter =) På ett sätt tytcker jag att det är bra att gå lite längre bak, för man får en bättre helhetsbild av hur hon tänker där framme i linan, istället för att gå direkt bakom och se varje litet slag. Hon hittade alla pinnar och jobbade på trots den ovana värmen och långt spår.

Som lite extra belöning fick Isa bada på vägen tillbaka hem. Vilken lycka! Hon simmade runt och fnulade på som bara hon kan göra... Efter det kunde hon inte riktigt hålla sig borta från vattnet utan hoppade i hela vägen hem (sjön sträcker sig en bra bit på vägen). Väl hemma igen hann hon lägga sig och torka i solen på balkongen medan jag åt lite lunch och bytte om till ridkläder, sen var det iväg igen. Isa är duktig i stallet och går lös efter mig hela tiden. Hon satt och titta på mig när jag red och strosade runt när jag var ute och betade med Rose.

Nu är vi hemma igen och jag ska snart åka och möta Marcus för att dra vidare till Ikea... förhoppningsvis kommer vi hem med nya möbler till balkongen =)



Uppdatering:
Tillbaka från Ikea och fick med oss möbler hem (fast det var nära att vi åkte hem tomhänta - men fick köpa vis.ex)... Dålig bild men lite ser man kanske:




Kommentarer
Postat av: Johanna och gänget

SPÄNNANDE!! Ser med spänning fram emot bilder!

2009-04-28 @ 20:42:19
Postat av: Lisa

Ser ju jättemysigt ut ute på balkongen!!

Postat av: Sofie O

ser mysigt ut! lite rosé också och sen är allt perfekt =)

2009-04-29 @ 10:31:37
Postat av: Linda

Men gud!!, vilken söt balkong, och vilka fantastiska möbler! =) Jag vill också ha balkong, men här sitter vi och tränger ihop oss i en etta. Herrejesus, måtte vi hitta en större lägenhet snart.

Kul att ni har kommit igång med livet ordentligt där uppe, och jag håller såklart tummarna för att du hittar ett jobb Hanna.

Ta hand om er!

Puss o Kram!

2009-04-29 @ 16:06:35
URL: http://paerlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback