Lydnad

Det var hemskt länge sen jag och Isa tränade lydnad, så idag bar det iväg till klubben för att träna lite med Lisa och Loi, som även hade aussietjejerna med sig. Choice har blivit riktigt stor nu =)

Efter en kort kisserunda började jag och Isa att träna lite apportering. Målet var att få mer fart in till mig och det kunde enkelt lösas genom att belöna henne bakom mig på väg tillbaka. (Har köpt en ny pip-leksak till henne som verkar uppskattas!) Dock blev det då lite missförstånd i själva gripandet... men men, syftet med träningen var farten och den förbättrades tillsammans med mindre snurr på apporten i munnen.

Sedan fotograferade jag lite när Lisa och Loi tränade vilket innebar passivitetsträning för Isa. Vidare tränade vi även linförighet och hoppet - eftersom fokus nu ligger på appell-lydnaden. Jag är nöjd med Isas insats idag, hon kämpade på bra trots att hon fortfarande är trött efter förra veckans bravader. Avslutningsvis la vi en platsliggning då jag belönade och uppmuntrade Isa mer än på väldigt länge. Jag vill att hon ska ha en bra minnesbild från platsen och inte en besviken matte som kanske var det hon kom ihåg sen sist. Efter detta fick de tre busa lite och Isa underhöll sig givetvis i vattnet i diket bredvid planen....

Kvällen har spenderats med mamma och jag har smidit planer om vår balkong. Har börjat köpa lite grejer, men det är fortfarande mycket kvar innan det är klart...

Bilder från dagen från Lisa:





Fokuserad =)




Kommentarer
Postat av: Johanna och Gänget

Spännande med balkongen!

2009-04-28 @ 06:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback