Kontorshunden

Tack för alla peppningar - nästa gång tar vi det ;)

Dagarna efter i måndags har varit hektiska. I tisdags lämnade jag in min uppsats och började förbereda min opponering. Mitt på dagen tog jag en paus och gick till stallet för att rida. Det var underbart varmt och svetten rann när jag red dressyr på utebanan... Det kallar jag vår! Isa fick stanna hemma och var lite förnärmad när jag kom hem. Då gick vi ut på långpromenad och hon upptäckte att änderna har kommit fram igen.. Vilket resulterade i en simtur efter de stackars fåglarna. Hon lyssnade dock fint på tillsägelsen hon fick, men efter det var vattnet det enda intressanta. Själv tycker jag att det är lite i kallaste laget att vara ute och simma för henne.

Idag har Isa varit med Marcus på jobbet. Självklart vaknade vi av en hund som var dålig i magen inatt, typiskt när vi båda skulle jobba idag. Men jag gick upp tidigt och gjorde ris till henne som Marcus tog med till jobbet, och om det inte blev bättre skulle jag åka hem med henne. Men magen verkar ha återhämtat sig snabbt som tur är!
Efter jobbet fick Isa sova lite hos mamma och pappa medans vi andra var på kalas hos syster då min systerdotter fyller 5 år idag (syrran är ju allergisk mot hundar). Det var en överlycklig hund som mötte oss i dörren och hon stupade i säng när vi väl klev in i vår lägenhet ca 15 timmar efter att hon lämnade den i morse.

Imorgon ska vi upp tidigt för att åka till Norrköping och lämna/hämta lite grejer samt plocka upp Emma för vidare färd till Kalmar. Där är det examinering på eftermiddagen och en liten grillning med vin är inplanerat för kvällen - mysigt! Och på fredag ska vi äntligen får träffa vår saknade boxerfamilj igen, där vi planerat in picknick och hundträning.. underbart! Sen vidare till Norrköping för att spendera helgen i goda vänners lag - kan det bli bättre? =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas att resan och allt går bra, och att ni får det riktigt härligt.



Vi har spårat på äng idag Hanna, värsta genombrottet, det gick bra! Han var motiverad och tryckte på i linan - härligt!!



Träning nästa vecka låter toppen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback