Spår

Idag bar det iväg till skogen igen för att spåra. Jag gick det spåret jag ska gå på sändag och tänkte att Isa skulle få gå ungefär halva det. Jag placerade ut 4 apporter och spåret blev ca 400 meter. Liggtid ca 45 minuter.
Eftersom vi åkte ut direkt på morgonen var Isa ganska peppad, men hon fick vänta utanför bilen för att inte koka över av upphetsning.

Hon tycker att hon gjorde ett bra jobb idag med. Hon börjar alltid starkt, men slog lite väl mycket i vindens riktning. Det hon nu gör är att istället för att ta upp spåret längre fram som hon ville förut, går tillbaka till där hon tappade spåret och fortsätter därifrån. Pinnarna är aldrig ett problem att hitta, men ibland blir hon lite för uppspelt när hon känner vittring från en pinne och lyfter då nosen aningen. Lollan tipsade om att gömma pinnarna lite så hon verkligen måste sticka ner nosen, vilket jag ska testa! Slutapportern hade hon lite problem med att hitta, men jag lät henne jobba på och till slut kom  hon rätt. Duktiga tjejen =)

Sen gick jag mitt "gamla" spår igen och Isa fick springa lös och busa i skogen. Och som hon sprang! Runt, runt med full fart, lyckligare hund får man leta efter.

Ikväll är det jobb som gäller, sen skola imorrn och helgen går i hundens tecken. Ska träffa Linda som kommit tillbaka från Australien, superkul! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback