Söndag

Idag efter jobbet åkte vi upp till klubben med boxer-tjejerna. Vi gick först en liten promenad och avslutade med träning. Vi inledde med rutan, som vi haft ett litet avbrott från. Jag varvade med liten leksak i rutan, och ingenting. Gick jättebra och Isa hade fin fart in vid varje skick. Fortsatte med hoppet, som också gick finfint, tränade på att få ut henne lite för att inte komma för nära på tillbakavägen.
En platsliggning fick vi till med Puma. Jag tyckte Isa verkade orolig sist vi körde, så nu ska jag träna med säkra hundar och backa lite igen i träningen. Vi avslutade med en budföring som är ett tacksamt och roligt moment för de flesta hundar, superkul tycker Isa. Himla nöjd över kvällens träning, förutom att Isa har fått för sig att hon inte kan ligga platsad när jag gör andra saker (hon smyger fram till mig). Detta har fungerat i 3 år, men nu helt plötligt går det inte, vilket jag bara ser som ytterligare ett tecken på att någonting har hänt i henne och att hon faktiskt har förändrats. Varje dag erbjuder en ny upplevelse.

Kommentarer
Postat av: Eeá m flock

Hej!

Var ute och spårade m Ex igår på samma äng som vi var. Han gick som en liten klocka i spåret igen så jag är rätt övertygad om att katastrofen berodde på nyslaget underlag.

Ha det så hörs vi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback