Ölandsträning

Igår kväll åkte vi med Camilla och hundarna till gamla klubben på öland. Det var väldigt länge sen jag var där, och både Isa och jag tyckte det var roligt att komma tillbaka. Camilla skulle få lite hjälp med Kiwi, och jag höll mig ganska nära dom lite längre upp på plan. Först fick Isa ligga och avvakta lite och ta in alla nya intryck. Sedan tränade jag fritt följ som känns riktigt bra igen! Det var länge sen hon var så peppad på det momentet, jätteroligt. Sedan provade jag inkallande med ställande med en nya träningsleksak, nämligen en frisbee i typ, som man dessutom kan kampa lite med. Den fungerade jättebra! Jag var inte alls momentmässig, utan tränade just ställandet i olika situationer. Emellanåt fick Isa ligga passiv, vilket också var himla bra träning för henne. Kiwi kom framspringandes några gånger, och det var massa lösa hundar och valpar runtomkring, men hon låg lugnt och höll fokus på mig hela tiden. Efter passet fick Isa och Kiwi springa av sig lite, det fanns spring i bådas ben igår!

Idag mötte vi upp samma gäng och gick en promenad i skogen. Isa och Kiwi har jätteroligt ihop! När vi hade gått klart stannade jag och Isa kvar i skogen och tränade lite apportering. Började med lite "visselpipe-träning" och körde sedan lite markeringar och fritt sök. Tyvärr var Isa lite trött, vilket syntes i söket.
Sedan hade jag tagit med mig såg så jag sågade till några fler spårapporter, tänkte börja med vittringsapportering som inomhusträning nu!

I helgen är det jobb som gäller för min del...

Min lilla fis!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hehe, ett hett tips kan ju vara att frysa pinnarna innan träning... blir jobbigt annars att urskilja vilken som har och vilken som inte har din doft. :P

Postat av: Lisa

På den bilden var hon inte stor vill jag lova ;)

2008-09-12 @ 23:55:55
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Johanna och Viggo

^å koka dem emellanåt =) Sötfis!!

2008-09-13 @ 11:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback