Norrköpings-visit

I helgen har vi varit i Norrköping på lilla Stinas dop. Innan resan var jag väldigt stressad över att missa massa "plugg-tid", men det visade sig vara perfekt för mig att komma bort lite och tänka på annat. Vi åkte tidigt på lördag morgon och kom fram lagom till en liten prommis med Isa och hennes pojkvän Viggo medan hussen och matten var i kyrkan och pysslade (eller snarare lokalen tror jag). Isa fick även hälsa på två söta golden-grabbar, farbror Lukas och lilla Oscar. Oscar var himla rolig tyckte Isa, jag tyckte dock Lus var roligare som involverade mig lite i leken :)

Sedan var det dax för DOP. Ceremonin var jättefin och lagom kort och jag höll tillbaka nästan alla tårar (blir så otroligt känslosam i kyrkan), vill ju inte förstöra stämningen med högljudda hulk. Stina uppförde sig som den prinsessa hon är och charmade alla totalt. Efter mycket fika och presentöppning var eftermiddagen över och vi gick en promenad med hundarna innan middagen. Det är otroligt roligt att se Viggo och Isa, dom leker verkligen jättebra och är helt på samma nivå.

Idag hade Johanna och jag ställt våra klockor ganska tidigt för att åka upp till Norrköpings BK och kolla på lydnadstävlingar. Jag tyckte det var perfekt träningstillfälle för Isa, men icke. De hade spärrat av hela området och man kom inte in utan vacc.intyg. Det tänkte ju inte jag på, så det låg ju fortfarande kvar i Kalmar. Så lilla Fis fick stanna hemma. Men det var roligt att kolla lite på tvälingar. Det var massa söta små och stora goldens där, då det var utställning också. Sedan kollade vi lite på lydnadsklass två, tycker det är intressant att kolla hur de bedömmer. Lite shoppning hann jag med också, köpte en ny kampleksak till Isa och en sån där grej man sätter hunden i när man springer (som man har runt magen).

Nu är vi dock hemma igen och allvaret tar fart... Veckan är fullproppad och helgen ska spenderas på jobbet. Men lite hundträning har man alltid tid för :)


Lilla familjen


Stina i sin fina dopklänning


Familjen plus gudmor


Stina med sitt nya gungfår (som Viggo och Isa tyckte va jätteläskig)


Stina i sin hoppgunga hon fick av oss

Kommentarer
Postat av: Familjen Norrköping

Tack! För att ni finns, för att ni kom, för den fina presenten, för allt!!!

2008-09-21 @ 22:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback