Dagarna som gått...

I måndags tog vi det ganska lugnt efter en helg i rörelse. På eftermiddagen gick jag och Helena en ganska lång promenad vid havet. Där fick Isa simträna lite.. Det är underbart att se hur kul hon tycker det är :) Tisla simmade också lite, och det var nog den roligaste synen jag sett på länge. Hon har inte den bästa tekniken om man så säger, hon försöker "boxas" med Isa ute i vattnet och då blir det lite smått panikartat när hon märker att hon sjunker lite,, Hahaha, SÖTIS!

I tisdags var jag i Växjö hela dagen på seminarium med magistrarna där. Som tur var kunde husse jobba hemifrån. När jag kom hem traskade vi upp till klubben för att vara med på skottträningen som är där var tisdag. När vi väl kom upp var det ingen skottträning till min besvikelse. Men jag kommenderade Helena lite och då blir ju Isa alltid lika peppad, så vi tränade lite vi med. Men framför allt var det bra att gå upp dit när det för en gång skull var mycket folk där uppe. Då är det såklart mycket roligare för både mig och Isa.

Igår var det spårdax! Vi åkte ut till ett fält utanför Kalmar, för jag ville testa ett "apellspår" med Isa. Tror spåret kan ha varit ca 300 meter, med två vinklar och tre apporter. Hon spårar bitvis väldigt fint, men tappade bort sig lite i vinklarna och slog periodvis en del. Men pinnarna hittar hon och hon verkar tycka det är roligt! Helena gick med spåret som ett extra hjälpöga (jag vet ju egentligen inget om spår) och konstaterade att vi visst skulle komma runt ett appellspår. Så nu är vi anmälda till en spårtävling i oktober, weeii =)

Idag har vi lämnat in bilen, och det verkade inte bli så ofantligt dyrt att laga den.. Så då har vi bil till Norrköping nästa helg, superbra!

Jag har utlovat bilder,men har givetvis glömt kameran alla dagar. Dessutom är det trist och grått väder, så bilderna blir ändå inte roliga! Bjuder på en vinterbild på Isa istället, ca 6 månader:


Kommentarer
Postat av: Viggo

Fisen då... underbara du.. sådär gammal var du nog när vi träffades första gångerna! Snart ses vi!

2008-09-11 @ 14:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback