Spår och ridning

Idag la jag ett spår till Isa på ett av dom perfekta fälten som finns vid stallet :) Istället för att lägga belöning i spåret idag provade jag att lägga mer apporter istället, som brukar vara belönande för henne i sig. Spåret blev lite svårare än de sista gångerna, ca 200 meter med 5 apporter och en vinkel. Spåret fick ligga när jag fixade iordning i stallet.

Just påsläppet fungerade sådär idag, hon gick ca två meter i spåret, och sen vinklade hon av, sen tillbaka några meter till, för att sedan vinkla av igen. Men hon klarade upp situationen bra och efter det  gick allt som på räls. Farten var bättre idag (inte allt för fort) och hon plockade pinne efter pinne. Vinkeln tog  hon också bra, så det var en mäkta stolt matte som gick bakom i linan!


Stolt hund med sina pinnar

Efteråt gick jag en vända på fälten så Isa fick leka lite.





Efter detta fick Isa strosa runt lite på gården medans jag pysslade med Ninja och red. Det var ett underbart väder idag igen, vilket brukar resultera i att dagarna i stallet blir långa. Ridningen gick iaf jättebra och Isa verkade inte tycka att det var tråkigt att vara på Öland hela dagen.


Ninja


Tillsammans med sin nya hagkompis


Hösten är här




Kommentarer
Postat av: mamsen

Vilka fina bilder. Snart ses vi . Kram

2008-10-08 @ 11:23:29
Postat av: ca

2008-10-08 @ 23:00:11
Postat av: Camilla

Hallå där! Vilka fina bilder du har tagit! Har förresten hittat en sökgrupp som du och jag är inbjudna till att vara med. Superkul! Problemet är bara att få ihop träningstid. Man behöver ju köra en helg eftersom vi jobbar vardagar och det blir mörkt på kvällen men mina helger är fullspäckade med agilitykurs, vallhundskurs, uppfödarträff mm, mm. Vi får höras av och titta på detta.

Vore kul att träna lite lydnad nån dag, jag är på klubben iaf varannan dag om inte varje. Kram kram!

2008-10-08 @ 23:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback