Soligt värre

Vilken otrolig höstdag, solen har skinit hela dagen och rusket från igår var helt bortblåst. I morse var det fortfarande lite kallt, men morgonpromenaden var ändå härlig! Vi gick skälby-rundan, och när vi kom till brukshundklubben och gick förbi den såg Isa jättebesviken ut. Hon stannade och jag fick tjata med henne en bit, för hon vile bara ut på plan :) That´s my Isa! Nästan som det var förr i tiden!

På eftermiddagen värmde solen på ordentligt! Vi plockade upp Helena och två boxertjejer som ville springa av sig lite i skogen. Kameran åkte med men fick inte så många bra bilder, det var lite skuggigt i skogen tyvärr =(
Men några bjuder jag på!

Idag har vi för övrigt kämpat vidare med att fixa vår mellanvägg till grindarna i bakluckan. Att det ska vara så komplicerat! Vi har efter mycket om och med gjort en ritning på en papp-skiva hur det ska se ut (fast vi skulle egentligen behöva ännu med wellpapp för att gör den helt precis), men det är tydligen ingen som figursågar här i Kalmar. Vi kan inte göra det själva eftersom vi inte har någon sticksåg eller någonstans att såga på. Plus att de säljer endast plywoodskivor som är så stora att vi inte får med den hem. Då saknar man ett garage och en pappa som kan!

Bilder från dagen:


Puma och Isa


Tisla var med också


Härlig bild på Puma

Kommentarer
Postat av: Norrköpingsborna!

Packa in er i bilen o kom upp så köper vi plywood och sågar hos pappa!!

2008-10-06 @ 21:48:17
Postat av: Helena

Oh vilka mysiga bilder!! =) Får hugga dig på msn någon dag så man kan få dem. Idag när jag kom hem så däckade jag till halv nio igen.... fy bubblans - men just nu känner jag mig skaplig igen...



Löser det sig inte för er med plywood skivan?? Ska kolla med det där snickeriet på söder som min kompis fått en brädbit tillsågad av... de lär ju ha plywood också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback