Morgonträning

Imorse innan jag skulle iväg till biblioteket och plugga traskade jag och Isa upp till klubben som på den gamla goda tiden =) Jag kände mig träningssugen och ville även testa på hur det var nu att träna själv efter att alltid haft sällskap så länge som "draghjälp".
På agendan idag var ställandet och rutan. Inledde med ställandet som jag försöker utföra på ett "icke momentmässigt sätt". Det gick rätt bra, men tyvärr åker den nya favoritleksaken tyg-frisbeen åt olika håll när jag belönar med den. Jag vill ju att den ska åka över huvudet på henne och bakåt, men istället åker den över huvudet och viker av till höger eller vänster. Det förlorar lite syftet. Synd att bollslungan är så stor, annars hade jag tagit med den överallt :)

Rutan gick också rätt bra. Första skicket var inte så rakt, men nästa gång fick hon en påminnelse och gick rakt in mot mitten direkt. Just nu kör jag bara basic med leksak som belöning i mitten, och vissa skick kastar jag belöningen när jag kommenderat stanna. Som avslutning körde jag några inkallningar med ställande igen men med en matskål med godis placerad synlig bakom Isa. Först när jag kallade in henne förstod hon inte riktigt syftet och sprang och kollade bakåt på matskålen hela tiden. Men då ledde jag bara tillbaka henne till utgångspunkten och provade igen. Och vilket ställande! Tvärnit, två gånger. Kan man inte få ha med sig en sån på tävlingsbanorna?

På eftermiddagen hämtade vi upp Helena och Tisla för en promenad i Läckeby. Det blev en ganska lång promenad till sist, så den tog musten ur både hund och matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback