Lydnad

Det har varit mycket hemtenta de senaste dagarna, och nu är man riktigt trött på det! Igår hanns det iaf med en långpromenad med Helena och Tisla upp längs med vattnet. Först ville jag inte att Isa skulle bada, men när hon konstant "frågade om lov" släppte jag till. Jag vet ju att hon själv avgör när det är för kallt. Igår var det iaf inte för kallt kunde vi konstatera, hon badade hela promenaden upp längs vattenbrynet. När vi kom till en lite badstrand simmade hon runt och bara njöt.

Idag träffade vi samma ekipage men med en Puma till och begav oss upp till klubben. Ibland är det skönt att träna när det är ljust! Vi började träna rutan som faktiskt gick himla bra idag, använder leksak i rutan eller hos mig om vartannat. Fick ett tidigt stopp men när jag skickade om henne sprang hon mot och igenom rutan.
Sedan fortsatte vi med att träna ställandet och jag har fortfarande svårt med det momentet, hon stannar för sakta! Att lägga leksak bakom drar inte tillräckligt, att lägga godis bakom drar för mycket. Måste klura vidare på det, kanske ska testa nått helt annat.
Sedan avslutade vi med fjärrdirigering med godis bakom. Detta har vi inte tränat på ett tag, inte ens inomhus, men jag blev förvånad över hur bra det gick. Jag tror att Isa måste smälta allt lite innan det går in hos hennes lilla hjärna =)

I helgen ska jag jobba (22 timmar!) och kvällarna ska väl spenderas med hemtentan = otroligt rolig helg. Tyck synd om mig! =)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

tycker synd! men nu har vi ju en kalmarhelg inplanerad!

Postat av: Helena

Hoppas det ordnar sig bra med hemtentan! Vi tog en regnig långpromenad med husse på Svinö istället för träning, var nästan lite skönt i detta vädret och framförallt mörkret... (suck)



ha det gott!

2008-10-26 @ 18:37:40
URL: http://boxerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback