Frihet på Öland

Vad gör man hellre; sitta hemma och skriva tenta eller åka och rida? eller träna sin älskade hund istället för att skriva hemtentan? Jag tror alla vet svaret.
Så Isa och jag åkte iväg till Öland och Ninja. Jag lever nämligen fortfarande på den effektiva måndagen jag hade framför datorn, så jag fååår göra annat med.
Isa fick vara fastbunden idag när jag pysslade i stallet, hon får i sig så mycket skit när vi är där och hennes mage har precis återhämtat sig från söndagens promenad runt åkrar med massor av saker man kunde stoppa i munnen. Hon var missnöjd när hon inte såg mig, hästarna kunde ju döda mig... Men hon låg iaf lungt när jag kom tillbaka från ridturen.
Idag fick jag mig en ny polare i stallet, så följde mig vart jag än gick, söt va?



Efter att jag ridit Ninja la jag ett spår till Isa. Eftersom det är vinklarna som har stökat lite de senaste gångerna, ville jag träna på det. Jag markerade varje vinkel så jag visste exakt var jag hade gått nånstans, sen hjälpte jag till lite med att ta korta korta steg just i vinkeln. Sammanlagt blev det tre vinklar med en pinne på varje raksträcka och två på sista sträckan = 5 pinnar. Spåret fick ligga i ungefär 45 minuter innan vi gick det. Jag höll mig ganska nära henne idag för att se exakt hur hon gör i vinklarna. Raksträckorna är inga problem, kan gå lite för fort i början, men hon lugnar ner sig om jag håller emot lite. Första vinkeln gjorde hon precis som sist; går förbi den och sen springer en looping runt och hittar spåret igen efter vinkeln. Andra vinkeln blev bättre, hon gick förbi först, men förstod snabbt att hon tappat det och hittade tillbaka till det utan några större problem. Vid den sista vinkeln hade hon minskat farten mycket och var mer noggrann, så den gick finfint! Hittade alla apporter utan problem också :)

Efter det fick Isa springa av sig lite när jag gick och plockade upp snitslar som jag placerat ut för att hålla bättre koll på spåret. Vilken lycka =)




Hösten syns ordentligt nu






Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Viggo: duttiga tjejen! Som jag saknar dej!

Resten av familjen: Klart du kan leva på måndagen! Bara du blir klar hihi!

Postat av: Anonym

vi är hemskt sugna!

2008-10-22 @ 21:58:36
Postat av: Eeá m flock

Hej på er!

Skönt att ni tycks vara back on track så att säja.

2008-10-24 @ 21:48:19
URL: http://www.rotts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback