Vilken helg!

I helgen har det varit full rulle och vi har hunnit med massor känns det som. Mycket partande med trevligt sällskap, men ändå varit pigg och kunnat utnyttja dagarna till fullo.
I lördags gick jag och Isa upp tidigt för att åka till skogen lite innan jobbet. Det var supermycket bilar på parkeringen där jag brukar ställa bilen, så jag fick köra runt ett tag för att hitta en ny plats. Till slut parkerade jag vid vägen lite längre ner och gick ut på ett fält som jag aldrig vetat om tidigare. Där var vi helt själva och kunde bara stosa omkring och mysa av ensamheten. Jag tränade lite jakt också, där jag provade lite nya övningar som jag fått tipsat om. Isa var duktig, men inte helt fokuserad eftersom vi var på ett helt nytt ställe. Men hon löser ju alltid sina uppgifter iallafall, sen är hon lite ofokuserad "emellan passen". Sen gick vi en prommis längs med fälten och en liten vända i skogen, myspys.

Sen var det bara snabbt hem och åka iväg till jobbet. Så mycket folk! Mina extratimmar gick dock fort och när jag kom hem hann vi kolla färdigt på den sista Sagan om ringen- filmen som vi har kollat på den här veckan, så bra :) Sen bar det iväg på trevligheter på kvällen!

Söndagen inleddes med en härlig sovmorgon (tur att man kan ta lite varannan dag ibland). Jag har fått en liknande bihåleinflammation, så jag sover väldigt dåligt just nu. När jag slog upp mina blå slår det mig direkt att det äntligen är första advent :) Så nu har vi julpyntat hela lägenheten och lyssnat på Carolas jul under tiden (jag vet att det är synd om Marcus, men Carola hör till!) ;) Mysfaktor på hög nivå!

Sedan traskade hela familjen upp till klubben för lite lydnadsträning. Det blev ett kort pass men tränade inkallningar, hopp och apportering. Marcus hjälpte till att klicka när Isa fick till bra ställanden, eftersom det är svårt att avgöra hur långt hon sträcker sig framifrån. Ställandet går väldigt bra sålänge jag har synlig belöning bakom henne, dock stannade hon innan kommandot några gånger, vilket löste sig genom att jag tränade lite fullständiga klass-I inkallningar. I hoppet försökte jag få henne att sätta sig rakt framför hindret, vilket Isa tycker är svårt för att hon svänger om mot mig åt ett håll som gör att hon hamnar lite till höger. Sedan gjorde vi olika apportövningar med metallapporten och klubbens tungapport, gick super!

När vi kom hem igen gav vi oss iväg till slottet för att gå på julmarknaden där, jättemycket fina saker och stämningen var på topp! Nu ser jag fram emot en mysig kväll med glögg och god mat.

Bjuder på en snö-bild på Isa hennes första jul



Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

myspys!! här blir det ensamkväll då danne åker o jobbar!

Postat av: Johanna och Stina

oj vad synd det lät som att det var om mej, det är det faktiskt inte.. ska bli lite skönt hihi!

2008-11-30 @ 18:30:17
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en bra första adventdag! :)

2008-11-30 @ 18:33:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ajaj, stackars med bihålorna.



Å söt bild på lilla Isa!

2008-12-02 @ 18:05:14
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback