Trött Isa

De senaste dagarna har Isa varit riktigt trött på kvällarna. Det gillar jag, det visar att hon har haft en rolig och händelserik dag =)
I tisdags var det lydnadsträning som vanligt. Isa sov som en stock och kom inte ens upp när jag började packa väskan och tina köttbullar. -Hur ska det här gå? tänkte jag, en trött Isa och lydnad passar inte så bra ihop. Men hon vaknade snabbt till liv i bilen och det blev en riktigt lyckad träning. Fick bla en kommendering i fritt följ, tränade lite hopp och budföring. Efteråt bjöds det på fika, mums!

Eftersom våra veckan har en slags återkommande mönster var det faktiskt stallbesök på onsdagen som vanligt :) Jag la ut ett spår till Isa direkt när vi kom dit som fick ligga närmare en timme. Spåret la jag i en sommarhage, men bitvis väldigt kort gräs. Det blev ganska långt och lite krångligt med 4 vinklar och 6 pinnar. Och Isa skötte sig jättebra! Jag gick väldigt nära henne och vinklarna gick bättre. Skulle dock behöva nån som kan spåret med mig för att få lite andra tankar.
När jag red fick Isa leka gårdshund och sen avslutade vi med en utforskande promenad i skogen innan vi åkte hem. Nu när jägarna har varit i farten har det kört upp lite vägar här och var, som kan bli fina promenadstråk. Som vanligt tyckte Isa att det var otroligt kul att vara i nya skogar och rasade runt över stock och sten. Väl hemma igen gick hon med bestämda steg in i sovrummet och kom inte ut förrns middagen skulle serveras.

Idag tog vi en lång sovmorgon, himla skönt! Vi gick en promenad i solskenet och mötte upp boxertjejerna på vägen. Efter denna inte allt för långa men heller inte korta promenaden har Isa gått och lagt sig igen. Hon är säkert lite trött efter helgen också, så idag får det bli en "ledig" dag från träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback