Träningskväll

Är precis hemkommen från den "gemensamma" träningskvällen på klubben. Det var en lyckad träning och en glad hund idag. Idag inledde vi träningen med lite kontaktövningar för att träna vidare på hoppet. Isa har fått för sig att man kan hoppa tillbaka innan kommandot efter att jag kommenderat "sitt", så det blev mycket träning på just hopp-sitt med en fördröjd belöning. Fortsatte sedan vidare med metallapporten som Isa tycker är lite obehaglig, men hon är inte omöjlig. Tränade dels att bara hålla i den utan att släppa förrns jag säger till, vanliga apporteringar och apport över hinder. Samtliga gick bra!
Fjärrdirigeringen prvade vi på med lite olika avstånd, och ligg-sitt-ligg fungerar nu bra! Det blir lite knepigare med stå, men även det går ganska bra.
Sedan avslutade jag med att låta henne ligga passivt lite, följt av en sitt-träning. Visserligen känns klass III väääldigt långt bort, men om man mot förmodan kommer dit vill man ha en hund som kan sitta länge. Isa la sig ner nästan direkt, men då jag gjort klar för henne att jag ville att hon skulle sitta, gick det bättre. Belönade dock ofta nu i början, detta ska fortsätta tränas!

Det har varit väldigt ruggigt väder här i Kalmar i veckan. Igår var den närmast regnstorm och det har även regnat hela dagen idag. Igår gick vi iaf en runda med boxertjejerna för att sedan träna lite på gräsmattan utanför oss på eftermiddagen. Sedan bar det av för att fira Kalmar FFs SM-guld på stan. Imorrn ska bilen till verkstaden och få nya däck och sen är det föreläsning, så ridningen är flyttad till torsdag, så även Isas spårträning.


Slottet i röd och vit färg - tagen från aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback