Mini semester

Nu är vi åter i Kalmar. Isa verkar ha haft det toppenbra hos S och D, har tom fått sova i sängen, vilket lyx ;)
Hussen och matten har haft det toppen både i Sthlm där vi endast var på snabbvisit, och uppe i Tällberg vid Leksand. Vi har firat Marcus farfars 80-års dag med tjocka släkten. Hotellet vi bodde på var jättemysigt och jag har ätit så mycket att jag rullat fram. Vi kom hem sent igår kväll och Isa blev väldigt glad...tills hon upptäckte att Sara inte skulle med hem till oss. Men jag tror hon glömde det snabbt och somnade som en stock när vi kom hem.

Imorse vaknade jag av ett högt pip och burrandet ljud. Det var Helena som frågade om vi skulle hitta på nått med hundarna, inte vanligt att hon är uppe före mig ;)
Vi åkte ut till skogen direkt efter frukost och jag tog med mig dummies för lite jaktträning. Helena la ett spår till Tisla, så hon hjälpte mig idag med som kastare när spåret låg. Isa är duktig på övningarna jag ger henne, det är snarare jag som inte har riktigt koll på vad jag håller på med. Fick ringa ett litet akutsamtal till Johanna som kunde förklara för mig vad som egentligen är rätt och fel i jakten. Isa skötte sig iaf bra, hon har en näsa som arbetar flitigt den lilla :)
Efter träningen gick vi en promenad och vi hittade faktiskt en stig som länkade samman vår ena slinga med vår andra slinga. Såklart skulle denna sammalänkade runda provas vilket resulterade i två mycket trötta tvåbenta och två trötta fyrbenta. Över tre timmar senare var vi hemma igen. Isa har sovit sen dess och jag har varit aktiv både på biblioteket och på gymmet, härlig dag!

Några få bilder från helgen:


Hotellet med god mat och dricka


Utsikt från vårat hotellrum


Upklädda, dagen i ära


Marcus farfar på deras stuga, dagen efter


Marcus visar husen på tomten

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Åå vad ni var fina! Som vi saknar er! Å vilket hotell! Har ni tid får ni ju gärna komma på minisemester hit också =)



hanna du kan alltid ringa! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback