Ledig men sjuk

Är det inte typiskt att bli sjuk bara för att man är lite ledig? Men det är väl ett sätt av kroppen att reagera på den ganska stressade tid som varit. Jag har iaf hunnit med lite hundigt varje dag innan jag kollapsat igen. Igår skulle jag egentligen på bio på kvällen (som jag visserligen var tvungen att avboka men iallafall), så Isa och jag tränade på dagen istället för den gemensamma träningen på klubben på kvällen. Vi gick först en promenad upp och började med lite lydnad. Testade faktiskt igenom samtliga klass II-moment, eftersom jag nästan aldrig gjort det. (Försöker att träna ett steg i taget). Det gick rätt bra, och som jag tidigare visste är det rutan, fjärren och inkallning med ställandet som behöver tränas. Inkallningen gick bra (hon stannade där hon skulle osv) men allt gick alldeles för långsamt. Håller fortfarande på och funderar på det momentet... Trände iaf fjärren och rutan lite till.
Sedan avslutade vi lite med agility faktiskt. Eller vi hoppade en liten bana med enbart hinder och jag misslyckades i att försöka få Isa över balansgången eller gungbrädan. Det gick verkligen inte fast hon kunnat det när hon var yngre! Vi avslutade dock lyckat över det lite mindre läskiga A-hindret :) Traskade sedan en liten omväg hem och var borta i över 2,5 timmar. Sååå trött jag var när vi kom hem!

Idag var det riddax, i hästvärlden finns inget som heter sjukdom :) Jag har börjat röja lite på vinden inför flytten och tog med massa ridsaker till Ninja. Så fin hon är i alla mina och Eddies vinröda saker :) Känns lite konstigt, men jag behöll sånt med mitt eller Eddies namn på, samt vårt fiiiina skritt-täcke. Stallbesök innebär ju även spårträning för Isa. Idag la jag spåret på ett fält lite längre bort, med både lågt och högt gräs. Det blev 3 vinklar och 6 pinnar. Isa jobbade på jättebra, men virrade bort sig vid första och sista vinkeln. Hittar dock snabbt tillbaka och plockar pinnar som aldrig förr. Jag är nöjd men vill givetvis att näsan ska vara med i vinklarna också.
Efter detta åkte vi hem och stupade i säng...



Fina Ninja i mina vinröda ridsaker :) (Känner du igen dom mamma?)



Trött Isa efter stallbesök och spårträning


Mysigt att rulla sig..

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

duktiga isa fisa o matten som håller ihop trots kass kropp just nu!

Postat av: mamsen

Klart jag känner igen täcket. Man får längtan.....

krya nu på dig! Pussa Isa, dock ej efter att hon ätit bajs...

Kramis

2008-11-06 @ 09:49:11
Postat av: Lisa

Det är så typiskt att bli sjuk när man är ledig!!

2008-11-07 @ 15:59:57
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Moa

Krya på dig!!

2008-11-08 @ 12:02:44
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback