Jobbhelg och SM-guld

Såhär mot slutet av veckan har min jobbiga förkylning blivit bättre, men det har varit jobbigt att jobba vill jag nog motvilligt erkänna. Idag har det dock gått lättre då Kalmar FF i eftermiddags tog sitt historiskt första allsvenska guld. Stämningen är på topp i denna lilla stad och morgondagen kommer firas med fotbollsspelarna. Grattis Kalmar, jag är stolt över er prestation!

I helgen har träningen legat nere eftersom jag varit helt död på kvällarna, men i torsdags och fredags hanns med med lite aktiviteter. I torsdags åkte vi till skogen tillsammans med Helena och Tisla, det var härligt att äntligen våga sig ut igen efter att jägarna ockuperat alla skogar i närområdet. Vi tränade lite jaktövningar medans Tisla fick träna uppletande. När de var klara med det hjälpte Helena till att vara kastare till mig, inte ofta det händer eftersom jag alltid tränar själv. Det var trevligt :) Sedan gick vi en promenad, mys.

I fredags väcktes jag av jobbet och hann precis gå en runda med Isa förbi klubben innan jag skulle jobba. Vi lattjade mest och försökte få upp motivationen. Tränade mycket inkallningar eftersom det blivit så mycket ställande nu. Sedan la vi faktisk en platsliggning med en schäfer som var uppe och tränade. Det var jättebra träning eftersom Isa tycker att dessa raser är lite stora och läskiga. Hundarna låg i över 3 minuter och jag var gömd hela tiden,förutom att jag snabbt visade mig två gånger. Hon låg jättebra! :)

I fredags åkte även mina föräldrar till Thailand, så nu är 4 stycken av mina nära och kära där, föräldrarna, bästisen och låtsaskusinen. Ååå va sugen man blir själv! Men vi får nöja oss med regn och rusk.

Lite bilder från torsdagen:






Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Gillar isa med en dummie i munnnen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback