Grönt igen

Idag har den lilla snö vi haft kvar smält bort. Iof var nog inte vårat vita lilla snötäcke något att skryta med jämfört med några mil norrut, ser ut som både Norrköping och Stockholm fått ordentligt med snö!

Vädret och kylan har ställt till det lite för träningen. Det märks tydligt att vittringen försvinner och jag har fått tänka om lite i träningen. Jag har kört lite visselpipeövningar i samband med jakten och tränat ut-kommandot lite. Lydnaden går ju givetvis att träna lika bra, men det är mest jobbigt för mig som inte har några bra träningsvantar, utan måste vara utan vantar när jag belönar med godis... brrr va kallt.

Den här veckan har sett lite annorlunda ut än vanligt. Igår var det middag och bowling med jobbet på kvällen, så kvällsträningen blev inte av för oss. Istället gick Isa och jag upp till brukshundklubben på morgonen och tränade istället. Där låg sågspåns markeringarna kvar sen tävlingen i söndags, vilket jag givetvis utnyttjade :) Vi tränade bland annat rutan med spån runt, och det gick hur bra som helst. På tävling kan det givetvis vara helt annorlunda, men ändå! ;) Vi lånade även klubbens tungapport och tränade på att hålla den. Det går bra sålänge hon inte tippar den åt ena hållet, då blir det läskigt. (Tror den väger 1 kg) - bara några kilon till så är vi i hamn... :)

Idag var vi i stallet, och frosten gjorde att jag valde att avstå vårt planerade motivationsspår och tog istället med oss diverse andra träningssaker. Men efter att jag ridit kände jag mig inte alls motiverad till träning, så vi gick en promenad i skogen och utforskade nya vägar istället, minst lika roligt! Får se om jag får till ett spår imorrn istället.

Marcus tog lite bilder när vi var ute i lördags... (höll dock på att bli mörkt)


Bästa vänner




Vad sa du?


Arbetande fladderöra

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

sötnosar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback