Återigen spårträning

Igår åkte jag och Helena ut till Läckeby för att träna spår. Jag la ett till Isa på ett fält med 4 vinklar och 5 apporter. Sedan gick jag ut ett spår till Tisla som ju tränar för lägre nu. Isas spår låg ca 50 minuter och Helena gick med mig i spåret. Jag tycker Isa jobbade på bra och det var inga stora problem vid vinklarna. Dock kom hon av sig lite på en raksträcka och fick nog upp något spår som gick parallellt med mitt, för hon gick några meter från en pinne (märkte det när jag såg pinnen). Annars gick det bara bra!
Sedan följde jag med när Tisla gick sitt skogsspår, det är kul att kolla på hur en annan hund göra och agerar i olika situationer. Det märks att det också är ovant för föraren när man inte själv har lagt ut spåret (även om man snitslat). Efter träningen gick vi en promenad så det fick busa lite också. Trötta hundar efter det!

Idag har jag och Sara gått ute vid tyska bruket. Var ute i två timmar och passade på att gå förbi granngården och köpa en nya reflexväst, ett retrieverkoppel som ska få bo i bilen och en ny leksak.

I helgen ska jag jobba lite och sen på söndag är det äntligen första advent så man får julpynta! :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Kul med spår! Är också riktigt sugen, vill bara att de ska ha lite mer erfarenhet med viltspåret först. I alla fall Oscar. Måste också säga att du är så himla fin i flätan Hanna!!! Kramis

Postat av: Lisa

Vad flitiga ni är med träningen!

2008-11-29 @ 13:10:07
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback