Underbara väder!

Solsken, grönt och nästintill ledig idag, kan inte bli bättre ;) Dessutom är det mycket bättre i rumpan! Eller ja, i svanskotan rättare sagt.
Förmiddagen inleddes med en promenad med Isa. Jag tog med mig träningsväskan och tänkte prova att gå upp till bruksan med henne, träna och sen hem igen. Det var ju några veckor sen hon gick så långt. Men när vi kom till skälby stod det först en cirkus uppställd (som så många andra gånger), men den här gången stod det en elefant mitt bland alla vagnar. Det tyckte iaf jag var väldigt fascinerande och stod och kikade förundrat ett tag. Sedan stötte jag på Maria som hade problem med att få in två mer eller mindre vilda kor i hagen, så jag fick klättra in och hjälpa till. Isa blev mycket upprörd när jag stod där inne och höll en häst för att inte springa ut när grinden stod öppen. Dessutom sprang korna runt henne, något hon inte alls gillade. När detta spektakel äntligen var utrett var Isa så trött att hon aldrig hade orkat ett träningspass på klubben och dessutom gått hem igen. Så det blev lite träning på ängen vid skälby istället, för att sen traska hemåt igen.

Vi inledde med lite fritt följ som vanligt, som jag tycker går okej igen. Sedan vidare med inkallning, som först inte fungerade alls. Hon stannade inte alls när jag kommenderade "stå". Men jag gick bara tillbaka och satte henne på samma ställe som tidigare, och provade igen. Nu stannade hon, men det gick åt många steg innan hon var helt stilla. Fortsatte så några gånger tills det satt som en smäck igen. Därefter körde jag några skick till rutan med tramp som hjälp. Vet inte alls hur jag ska gå vidare med det =( Snart får det bli en ordentlig genomkörare med Eea. Provade även om läggandet under gång fungerade fortfarande, och det gjorde det, skönt!


Nu på kvällen har vi varit på en lite längre prommis ner till vattnet. Jag tog med mig vår "platsliknande dummy" och tänkte träna lite i vattnet med henne. Hon har ju en otrolig "ha-känsla" i vattnet och lämnar nästan aldrig av pinnarna som kastas till henne. Så jag tränade några skick i skogen med den först, så hon fattar att det är träning och inte bara lek. Och det gick ju hur bra som helst. Ut i fin fart och in igen med fin avlämning! Nu ska det bara tränas att hoppa från höjder, hon är ju lite feg min lilla dam. (Fast hon hoppade från bryggan i helgen med Sara har jag hört!).

Dagens stora problem:
Isa stoppar i sig allt äckligt hon överhuvudtaget kommer över. Idag har hon stoppat i sig både det ena efter det andra. Och jag blir så arg! Jag har provat allt, men nu är hon värre än någonsin. Nu på kvällspromenaden stoppade hon i sig nått illaluktande och hårt och jag försöker peta ut och säger loss, men hon sväljer allt så snabbt att man knappt hinner reagera. Tips mottages tacksamt!

Mobilbilder från dagen:
image359
Jag kooooommer!

image360
Hmm, vad har vi här..?

image361
En rot vi kan leka med!

Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Vi kan nog bilda klubb, med hundar som kastar i sig allt äckligt. Loi är precis likadan. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback