Tisdag

Nu är det bara ca 1 1/2 vecka kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad. Det börjar dra ihop sig. Jag känner mig ganska stressad och sitter mest framför datorn hela tiden. Men idag vid lunch-tid blev jag så snurrig i huvudet att jag var tvungen att göra nått annat ett tag. Jag och Isa packade in oss i bilen och begav oss till stallet. Öland är så otroligt fint nu! Korna mer deras kalvar har släppts ut i hagar och de är så glada att de springer omkring och jagar varandra. De gula rapsfälten bryts av av de blommande syrénerna. Det känns konstigt att jag aldrig varit på Öland innan jag flyttade till Kalmar, och nu är jag jämt.
Maria är borta den här veckan, så jag hjälpte till lite i stallet idag. Det var skönt att få jobba lite med kroppen efter att ha suttit framför datorn hela kvällen och morgonen.

Såklart blev det lite aktivering för Isa med. Två spår la jag ute på fältet, väldigt korta och med endast en pinne, för att börja lååångsamt och backa några steg igen. Hon började bra på det första spåret, men började slå en del mot slutet, hon verkar bli lite frustrerad när hon känner vittring från pinnen, så hon vill gärna höja nosen och leta efter den. Det andra spåret gick bättre, men lite slag där med. Efter träningen släppte jag henne på vägen tillbaka till stallet, och innan jag ens hann reagera tog hon två ordentliga ärevarv runt hela fältet, med svansen efter som en liten propell...Jag tänkte ju inte på att hon kanske skulle få ett retriever-fnatt! Men hon såg lycklig ut, så jag tror inte att det gjorde ont i hennes sår... Efteråt sköljde jag av henne med vattenslangen, till hennes förtjusning.

Dagen upptäckter:
- En kastrerad Isa är fullständigt mattokig och väcker mig tidigt på morgonen för att få mat. Dessutom har hennes dragning till att äta bajs kommit tillbaka, starkare än någonsin. Idag har vi haft hela tre (!) duster om detta, och det verkar inte röra henne om ryggen. Några förslag??
- Isa har börjat fått tillbaka lite hår på sin mage, så gulligt =)

image355
En blöt Isa väntar på mer vatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback