Nu är vi snart på G!

Jaa, bitarna börjar falla på plats. Uppsatsen lider mot sitt slut, Isa börjar komma igång igen och min fot har blivit lite bättre (peppar, peppar). De senaste dagarna har Isa känts jättepigg och verkar vilja komma igång ordentligt. Idag gick vi tom bort till den lite större skogen borta vid min skola, och så grönt det blivit! Känns som att man inte varit ute ordentligt på hur länge som helst. Det tråkiga är att min fot inte hänger med i Isas tillfrisknande, så de längre promenaderna får vänta lite till. Så med min fot och med Isa som måste lukta på allting jättelänge nu när det är "nya" dofter på hennes mark, ser vi ut som två pensionärer som lunkar fram. Jag hade egentligen planerat att Isa skulle få simträna för att få upp kondis och sätta muskler, för då kan vi ju bara ta bilen dit, så behöver inte jag påfresta foten så mycket. Men icke, bara för det så försvann det alldeles underbara vädret vi haft i nästan en veckas tid. Men det kommer väl tillbaka hoppas vi!

Idag gick jag ut med lilla fisen på fotbollsplanen i området vid oss. Jag tyckte det var på tiden att träna lite lydnad efter ett så långt uppehåll. Isa blev superpeppad bara jag hämtade träningsväskan. Att det var middagsdax gjorde inte att hon blev mindre peppad (gör aaaaallt för godis). Men jag tycker att det gick bra. Hon är ju alltid otroligt förig, vilket idag kunde gå lite överstyr, men det märktes att hon hade saknat träningen och att hon ville göra sitt yttersta.
Vi gjorde endast några enkla och korta övningar. Inledde med lite fritt följ som gick jättebra, och fortsatte med inkallande med ställande. Hon hade jättebra fart, men det tog lite för länge innan hon stannade efter kommandot. Sedan fick hon några skick till rutan med target, och hon älskar verkligen det momentet, iaf när hon vet vad hon ska göra. Jag tror att det hela kommer att gå jättebra när alla pusslar faller på plats i hennes lilla huvud. Nöjd och glad är jag iallafall över dagens mini-pass! Isa hade nog föredragit lite längre träning, och hon hade säkert orkat, men det är bättre att ta det för lugnt än att pressa på för mycket.

image353
Mellan momenten sitter Isa och njuter
image354
Repet är underbart roligt när det varit borta ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback