Lek och träning

Äntligen fick vi träna tillsammans med våra tjejer Helena, Puma och Tisla. Det var ett bra tag sedan eftersom både Isa och jag varit sjuka. Vi åkte till skogs och spårade. Under liggtiden gick vi en promenad. Isa tyckte det var hur roligt som helst. Hon leker ju inte direkt på samma sätt som boxrarna, men det märks verkligen att hon är nöjd med livet tillsammans med dem.

Idag la jag som tidigare flera korta och raka spår med en slutapport. Den tekniken fungerar faktiskt bra, vilket jag har Sonja att tacka för! Efter promenaden var Isa lite smått trött, något som var väldigt bra visade det sig. Hon arbetade noggrannt och inte alls så fort som hon brukar, bra! Och alla spår gick lika bra, annars brukar de sista bli bäst. Jag måste nog helt enkelt trötta ut henne lite mer innan spårningen, för att slippa flackadet och dragandet.

När vi kom tillbaka till bilen skulle Puma  köra lite uppletande, så jag passade på att träna lite passivitet med Isa. Det behövs verkligen, hon har blivit ännu värre nu när man spänner fast henne nånstans och har "roligt" själv. Hon har kan tom nästan klassas som en "skällhund", det trodde man inte får några månader sen när hon nästan aldrig skällt i hela hennes liv. Jag får fortsätta träna på det, hur skulle det se ut med en hund som sitter och skäller på jakten? Inte för att hon används i praktiskt jakt, men ändå!

image362
Isa tränar passivitet, visst ser hon passiv ut?

image363
Gammalt kort på tjejerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback