Återgå till den vanliga...

Uppsatseb är äntligen inlämnad, och Isa är på väg tillbaka så nu är det äntligen dax att återgå till det vanliga igen. Har faktiskt hunnit med lite småträningar sen sist iallafall. Sen har badsäsongen kommit igång ordentligt till Isas stora glädje, så hon har nog haft det rätt bra den sista veckan, trots min panik över uppsatsen. I torsdags tränade vi faktiskt lite jakt (!) som var väldigt länge sen sist. Fast mest som aktivering såklart. Vi gjorde några enkla linjetag och avslutade med några enkelmarkeringar. Hon verkade tycka att det var kul att få "leka" lite med dummies igen.

Denna helg är min jobbarhelg, men orkade faktiskt träna lite efter jobbet idag ändå. Vi tränade i skogen för att slippa lydnadsplanen. Vi inledde med lite fritt följ som gick sådär. Det var mycket intressant ljud i skogen, så hon var inte med på samma sätt som hon är på bruksan, men det är iof inte så konstig eftersom det bara är där hon behöver gå "lydnadsfot". Sedan tränade vi inkallning med ställande. Och oj va bra det gick! Hon fick till många klockrena ställanden efter varandra, så då avslutade jag med det. Efter vårt mini-pass gick vi en ganska lång vända, så nu är hon supertrött.
Jag har tagit massa bilder de sista dagarna, men råkade ha vatten på vår NYA kamera, så den funkar inte längre. (j*vla vattenflaskor som läcker i träningsväskan!)

Nöjd hund som är tillbaks till vardagen (från mobilen)
image358

Kommentarer
Postat av: fanny

Tack så mkt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback