weeeiiii...

...äntligen har vi en bil! Visserligen lite äldre än vi först tänkt, men den rullar och passar oss utmärkt. En röd Golf kombi blev det till sist, som kommer till vårt hem i början av nästa vecka. Sen ska det bara införskaffas en hundbus som passar, så är allt perfekt =)
Men denna nyhet följer massa roliga saker. Jag kan äntligen börja rida igen! Jag kan åka och hälsa på på Öland, vi kan smidigt åka varsomhelst i landet med vår fyrbenta, vi kan äntligen storhandla osv osv.. Men framför allt kan jag träna eller bara promenera i skogen när som helst! Det ni!

Igår efter det snabba bilköpet traskade vi iväg till familjen Boxer för att åka iväg med deras grymma bil, (den tar ju alla). Det blev spår i Läckeby, något som vi inte tränat sen sist vi testade den nya taktiken (med halter och så vidare). Vi gjorde precis på samma sätt som sist, Puma fick ett fältspår och Isa ett skogsspår i bra terräng. Puma fick ta sitt först, och hon jobbade på jättebra. Sedan fick Isa ta sitt, som var lite väl ivrig efter att ha laddat i bilen ett tag. Och det märks ju faktiskt att hon gillar att spåra.. det är bara jag som har lite svårt med det eftersom jag lätt jämför det med den extremt roliga grenen sök :S
Hursomhelst så var hon lite för ivrig, så hon missade den första belöningen i spåret som var godis. Vinkeln missade hon lite och jag var inte riktigt med heller, så där missade vi lite. Men apporterna fick jag och hennes godis hittade hon.

När spåren låg gick vi en promenad. Tisla fick stanna hemma, så stortjejerna busade fint och rätt sansat. Det finns verkligen otroligt mycket vägar att utforska där borta.. det ser jag fram emot nån dag man inte har en endaste tid att passa.

Dagens vårtecken: Imorse hittade jag fullt utslagna vitsippor i dungen bakom huset. Så här i Kalmar är våre verkligen på väg!

Vår fina bil: (inte vår bild)
image317

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback