KARMA över..

Den här veckan har blivit ägnad helt till KARMA.. Men nu är den över och vi alla är trötta efter både dagen och kvällen. Jag har länge försökt dra ihop en samträning idag, gärna en sökträning, men till slut var det ingen som kunde så det var bara att traska upp till bruksan själv. Jag var lite bitter, och orkade egentligen, men kände att jag "måste" eftersom Isa inte tränat på väldigt länge och hon var lite uttråkad. Men så har jag lärt mig att man aldrig ska träna när man själv inte vill! Å andra sidan ville jag ju gärna, men ville nog egentligen mer ha sällskapet än träningstillfället. Hur som helst så gick vi upp dit för att träna lite, med inställningen att vi skulle gå direkt om det inte gick så bra.
Men så är det ju så underbart med djur, ibland gör dom en bara så glad. Oftast är det jag som får peppa henne på plan, men idag var det nästan tvärtom. Hon var med och glad och försökte verkligen, så givetvis blir man själv glad då!

Idag stod rutan på schemat. Har klickat in "plattan" här hemma på vardagsrumsgolvet och tänkte prova den i rutan idag. Jag började med att sätta ut konerna, och Isa kunde inte fokusera på nått annat än dem. När jag sa "rutan" sprang hon som ett skott dit och jag efter och belönade direkt. Och det här var utan sittunderlaget som jag klickat in. Men sen gick det inte mera och jag la dit plattan. Hon fick köra 2-3 gånger på varje ruta, sen flyttade jag den till ett annat ställe. Det fungerade skitbra!

Sen testade vi på hoppet, och problemet där är att hon slänger sig i marken när jag säger sitt. I början ignorerade jag det bara och belönade mycket när hon satte sig, men när hon upprepade läggandet varje gång, nejade jag. Hon kan ju sitt?? Jag förstår inte varför hon inte kan hopp och sitt...?

Mitt i träningen la jag in ett inkallande med ställande, och det satt som en smäck. Så nu känns inte tvåan sååå himla långt borta iaf. Rutan är på G, samma med inkallningen och hoppet. Fria följet, läggandet och apporteringen kan hon ju redan, men behöver bara slipa ytterligare på...

Imorse gick vi en långpromenad i solskenet. Så mysigt med vår!

image299

image300
Hästarna njöt också av den varma solen...

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Isa är en ligghund, vissa är ståhundar o andra är sitthundar.. se till att vara hård i alla tillfällen hon lägger sig på ett kommando som inte betydde ligg.. å träna sitt enskilt.. nöt lite liksom! Det tror jag på =) Ha en fin helg! Pussis på er!

2008-03-07 @ 21:57:27
Postat av: Johanna och Viggo

Okaj,, nu finns magbild =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback