Efter-jobbet-träning

Jaa, direkt efter jobbet cyklade jag till bruksan dit Marcus promenerat med Isa. Vilken lyx! Helena och tjejerna var också där.. Alltid lika trevligt att ha planer efter jobbet, så man inte bara åker hem och stupar i soffan.
På agendan idag:
Värmde upp med fritt följ, vilket gick förvånansvärt bra idag! Hon var med, höll positionen bättre än på länge och var framför allt med i svängar och vändningar. Sen kom jag på att det var för att det var middagstid, så någon var lite hungrig. Det kanske är det som är knepet, på senaste tiden har jag ju bara tränat på förmiddagar när hon precis ätit =)
Sedan fortsatte vi med rutan. Hon fattar direkt och springer till plattan, som jag lägger på punkten dit jag vill ha henne. Sen belönar jag bara på plats. Men nu då? Fattar hon att det är konerna hon ska springa till också? Jag vet inte jag...
Sedan tänkte jag fortsätta med hoppet som jag hade problem med sist. Men det gick givetvis hur bra som helst idag och hon satte sig direkt när jag kommenderade det. Jag tänkte först att det bara var en tillfällighet, men när det gick lika bra andra gången beslutade jag mig för att sluta traggla det. Istället fortsatte vi med fjärridirgeringen, som inte gick lika bra när hon var hungrig. Ville ju hela tiden till mig och hoppade fram istället! Inte ens leksaken bakom henne drog mycket bakåt. Men jag fick helt enkelt stå framför henne så nära att hon inte kunde sätta sig framåt.
Helt klart nöjd med träningen, och skönt att ha gjort nått vettigt under helgen än att bara jobba. Sen var det heeeelt okej att stupa i soffan och inte röra sig mer den kvällen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback