SM!

Som tur är fick jag bort mitt arbetspass i lördags så att jag kunde åka och kolla på SM i lydnad och agility i Köpingsvik, med Kalmar och Ölands brukshundklubb som arrangörer. Jag grämjde mig så att jag skulle jobba båda dagarna. Tänk så bra det kan lösa sig till sist! Jag fick med mig Jossan, var himla trevligt! Isa tyckte det var lite läskigt med alla hundar först, men vande sig snabbt. Jättebra träning tills vi ska tävla i SM, haha ;)
Vi kollade både på lydnaden och agilityn, den sistnämnda är ju mer fartfylld, men själv är jag ju mest intresserad av lydnaden. Oj va hundarna är duktiga!

Fick såklart med mig massa träningsmotivation och nya saker till Isa med mig hem.




Fikapaus


Hundarna behövdes svalkas av med jämna mellanrum


Flygöra!


Lydnaden


Isa ser och lär (hoppas jag iaf)....

....tills hon hittar det nyinköpta repet




Det vi fick med oss hem var ett nytt rep, en ny mjukisleksak, ett nytt halsband och en metallapport. Den sistnämnda är inge vidare populär.

Idag på kvällspromenaden hade vi turen att först möta Jossan med Rasmus. Isa och Rasmus har inte träffats på jättelänge och tyckte det var kul att ses (trots att Rasmus mest står still och viftar på svansen medan Isa hoppas jämnfota runt honom). När vi sedan gick vidare lite träffade vi på en flatte som bor i området runt oss. Dom har aldrig lekt, men hälsat på varandra några gånger. Nu släppte vi dem och vilken fröjd det var att se dem! Ella är en tik på 6 år som faktiskt var underlägsen Isa (första gången det händer). De lekte jättebra och är superlika till sättet. När de blev trötta la de sig bredvid varandra och rullade runt i gräset tillsammans, för att sedan ta en runda till i skogen. Supersöta! Hoppas vi stöter på dem fler gånger, nu när boxertjejerna flyttat till Karlskrona över sommaren. Isa saknar redan nån att jaga pinnar med!

Snart åker vi upp mot Stockholm där Isa kommer att vara i nästan 4 (!) veckor. 3 veckor med mig och en med pappa på Nämdö. Men innan det ska vi till Norrköping och kolla på det lilla underbarnet där, samt att Isa ska få träffa sin pojkvän =)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Viggo sakna Isa! Isa komma imorn! Viggo pussa på Isa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback