Lydanden

Lydnad har tränats flitigt de senaste dagarna trots jobb och annat "skoj". Idag träffade vi Helena och Tisla (Puma fick stanna hemma) för en liten samträning på klubben. Där provade vi på att träna lite mer "tävlingsmässigt" med kommendering, dock med belöning. Jag skippade rutan, men körde alla andra moment. Det är mycket putsning kvar, men känns inte som att en start är sååå långt borta.
Fritt följ: För ivrig idag, trängde mig och var lite för långt fram i position, men detta går olika från dag till dag (plus att det aldrig gått bra på tävling i linförigheten så...)
Läggandet under gång: Bra!
Inkallning med ställande: En av de första gångerna jag gör hela momentet. Det gick bra, men ska givetvis fortsätta traggla till ett ännu snabbare ställande.
Apportering: Bra, snurrar dock på apporten i munnen. Har inte riktigt klart för mig hur jag ska åtgärda det.
Hoppet: Bra!
Fjärren: Bättre, men behöver tragglas mer.

Jag har även köpt lite nya koner, så nu ska jag börja träna med olika rutor, så hon inte ser på när jag sätter ut plattan och konerna. Poletten börjar nog snart trilla ner här med hoppas vi!


Kommentarer
Postat av: Moa

Kul att ni är på god väg med klass 2!! Ang. apporteringen så skulle jag fokusera på att belöna när hon håller still med ett fast grepp. Skit i henne de gångerna hon rullar den. Att nejja då brukar bara göra dem stressade och kan leda till mer rull. Goldenmunnen är ju inte gjord för att hålla en eländig apportbock. Vissa menar även att lite dragkamp kan leda till ett fastare tag (vilket borde leda till mindre rullande). Hoppas allt är bra med er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback