Klar!

Äntligen är uppsatsen helt klar och jag kan börja ställa in mig mentalt på att ta examen. Som tur är ska vi ju inte flytta härifrån riktigt än, utan håller i Kalmar lite till, denna underbart mysiga stad. Men det har varit fullt upp de senaste dagarna, främst med att umgås med min älskade klass, jag tror nog att det är fler än jag som börjar få lite separationsångest. Som tur är är det många som ska till Stockholm, så dessa kommer jag självklart att träffa!

Vädret har varit underbart den senaste veckan, och det mesta som Isa har gjort är att badat och simtränat. I söndags var vi på klubben och kollade på lydnadstävlingen där. Det var roligt och inspirerande men väldigt varmt. Jag avundades inte de tävlande. Med träningsmotivationen på topp var det nästan en liten lättnad när jag såg att det faktiskt blåste ute imorse, och inte bara var stekhett. Så jag och Isa traskade upp till klubben för ett träningspass.

Vi inledde med lite kontaktövningar följt av skick till rutan. Isa tycker det är roligt sålänge jag har brickan i mitten com hon kan trampa på. Provade att ta bort den en gång för att se hur mycket hon kommer ihåg, men då sprang hon och hämtade in konerna till mig istället... Men idag hade jag min bok "med sikte på 10:an", där jag läste många bra tips, känns som att vi är på rätt väg!

Vi fortsatte med fjärrdirigeringen, något jag faktiskt varit rätt dålig på att träna på senaste tiden. Äntligen kändes det som någonting hände i Isas lilla huvud! Hon satte sig baaakåt som vi kämpat så mycket med, och verkade faktiskt tänka efter innan hon bara slänger sig i backen eller sätter sig upp hastigt. Mycket nöjd!

Avslutade med hoppet, och de tendenser hon hade att sätta sig snett och bredvid hindret, för att sedan springa runtom hindret på tillbakavägen var helt bort. Yes! :) Med andra ord var denna träning lite som en aha-upplevels för oss båda, så himla kul! Isa var dock väldigt påverkad av värmen, så vi kunde inte hålla på riktigt så länge som jag ville.

Imorgon kommer mamma och pappa ner samt marcus familj, så då blev det full rulle. På torsdag är det sedan vår exmanensceremoni, något jag både ser fram emot och grämjer mig för.. Min tårkanal har en tendens att sätta igång vid sånna tillfällen...

Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

Åå vännen! Vill ju se dej ta examen! FOTA!

2008-06-03 @ 23:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback