Sändande till rutan

De sista träningspassen har det fokuserats på rutan. Husse har varit med och hjälpt till med att ta bort target, lägga dit belöning osv. I söndags när vi tränade fick Isa hjärnsläpp flera gånger och jag blev väldigt frustrerad. Först tänkte jag att "hon KAN ju inte", men sen kom jag på att "det inte är hon som inte kan, utan du som inte kan lära henne", och då blev jag ännu mer frustrerad. Vi tog då två steg tillbaka och då hängde hon med igen.
Imorse när vi tränade igen gick det bättre och jag skickade inte henne lika många skick, men flyttade rutan oftare. Isa är en hund som tröttnar snabbt, även om jag tar massa pauser. Det är klart att det ska vara kul att träna, men nånstans tycker jag ändå att hunden ska kunna fokusera mer än 20 minuter. Det har jag blivit lite hårdare med nu, på klubben tränar vi tills jag säger att vi slutar, även om jag märker att Isa tröttnat lite. Dock måste man gå tillbaka några steg då när fokus inte ligger på topp, och därför ger inte denna träning lika mycket.

Det är bra frustrerande att träna själv och inte ha träningskompisar som ligger på samma nivå som oss, speciellt när jag själv egentligen inte har någon aning om vad det är jag håller på med... Det här med hundträning är knepigt, mycket enklare med hästar =)

Imorgon är jag ledig från jobbet och vi har en alldeles underbar dag framför oss. Först ska vi till stallet och rida, sen på eftermiddagen är det äntligen dax att möta upp Helena och boxrarna för lite hundaktivering, och sen några glas vin på kvällen med trevliga arbetskompisar , det kan inte bli mycket bättre =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Härlig badbild!



Men jag blir förstås nyfiken, vad var det då för aussie du såg? Om du minns alltså, jag gissar att det inte var igår precis. ;)

Postat av: Lisa

Jag vet lite om alla Hanna. ;)

Men Windedos är bra. Undrar vad det var för tik du såg? Vilken färg?

2008-07-22 @ 23:11:46
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback