Tillbaka i Kalmar

Ett nytt år har påbörjats. 2007 har varit ettt toppenår och jag tror att 2008 också kan bli lyckat. Jag har fortfarande studietid kvar, vilket innebär mycket tid med Isa och resan kommer göra året mycket kortare tror jag.
Vi firade det nya året på en superlyckad fest hos Anna i Stockholm. Isa fick vara med mamma och pappa där det var lite mindre raketer. Hon tycker inte det är speciellt roligt med raketerna, men cool som hon är glömmer hon det snabbt efter tolvslaget.

Igår åkte vi i finbil tillbaka till Kalmar för att jobba och packa inför resan (föräldrars bil). Mycket ska hinna fixas. Resan var en av de jobbigare och tog hela 6 (!) timmar från stockholm till Kalmar. Trafikolyckor, snö, halka och massor av bilar innebar att det ofta gick i 60 km/tim...  Men Isa verkade inte bry sig, hon låg och sträckte ut sig i bakluckan. När vi stannade och tankade drog hon som f*n mot dikeskanten, och fortsatte även efter hon var klar. Det gör hon bara bär hon är nödig, så även om vi var på en tråkig mack släppte jag henne så hon kunde gå dit hon ville. Men tji fick jag, hon drog bara för att det var snö märkte jag, för hon hoppade som en groda över diket och tog några jätterundor på åkern med nosen i snön. Sötis! Väl hemma kunde jag inte slappna av trots att jag var jättetrött. Det är så mycket i huvudet!

Idag har Isa varit tillsammans med Marcus när jag har jobbat. Egentligen skulle jag jobba imorrn med, men det var någon felbokning, så jag är ledig. Ine mig emot eftersom jag jobbar helgen och har därför bara tid till att fixa på kvällarna.
Sedan är det dax för återbesök hos veterinären imorrn. Jag hoppas och tror att allt är bra, för hon har inte nyst på jätte länge och har varit pigg hela lovet. Efter det ska vi försöka hinna träffa boxerflickorna med matte, det blir ju ett ganska långt uppehåll sen när vi reser.

Nu ska jag fixa lite till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback