Trött hund i höglöp

Nu i dagarna har jag märkt en skillnad på vår lilla krabat. Hon är trött och sover mycket, och markerar heeela tiden när man är ute, plus att den lilla svansen åker fint till sidan varje gång man ska sätta på tikskyddet.. Med andra ord är hon i höglöp. Så vi får inte vara på bruksan nu på några dagar, och nu när vi inte har bil tar man sig inte till nån skog heller, så det har blivit vanliga promenader här runtomkring. Ganska lagon för mig med nu när jag har en del att göra i skolan.
Igår tog jag dock med min en liten påse med diverse saker och en påse godis. Även om hon löper är det alltid lite kul med aktivering tänkte jag! Jag vallade av en lagom stor ruta och gömde 5 stycken föremålr, 2 av dem gömde jag rätt nära, eftersom hon tidigare varit lite slarvig med närsöken. De tre första föremålen (därav en av de som låg nära) hittade hon direkt.  Sedan tror jag att hon hittade en till men att hon struntade i den. Hon kom tillbaka två gånger innan hon hittade det fjärde föremålet. Sedan gick vi tillsammans in en bit och då kom hon på den femte saken som hon varit och nosat på innan.
Hon blev lite trött efter de tre första föremålen också, men det är ju inte så konstigt på tanke på allt. Sen vet jag inte hur mycket uppletande hon gjort när hon varit på "semester" i Norrköping.

När vi var färdigtränade fortsatte vi vår promenad mot vattnet. Jag hade tagit med min nya fina Ipod (kan man ju lyssna på nu när hon mestadels går i koppel) så jag satte mig vid en sten och lyssnade på musik medans Isa fnulade med sitt. Helt plötsligt hoppar hon i vattnet! Och jag som inte trodde att hon var en vinterbadare!

För övrigt tycker Isa att det är piss-tråkigt att gå på promenader nu när hon mestadels är kopplad. Det är inte det att jag inte litar på henne, men jag litar inte på en del andra idioter som inte kopplar sina hundar när man kommer och som sedan springer runt en kopplad Isa som nästan skiter på sig av rädsla. (Jaa, det hände på den här promenaden med). Undra om det finns sånna överallt eller om det bara är Kalmar som har samlat ihop alla idioter!

Isa har hittat nått spännande
image261

"Vart tog den vägen?"
image262

Kommentarer
Postat av: Ivanna

Ja, jag är ledig mitt i veckan också...så det är bara och höra av dig! Sen jobbar jag varannan helg, denna jobbar jag och nästa ledig. Så, så äre! ;)
Så fort vi skaffar bur åt Ollie finns det plats hos oss med.

2008-02-08 @ 23:52:23
Postat av: Helena

Sorry.. hinner inte riktigt med bloggen nu när man "jobbar". Mycket att göra... men nu är det uppdaterat. Tränat två dgr i rad..*lite stolt* Men promenad idag - ska bli kul! Jag är också helt klart på sökträning, haha du kör vår bil då? ;) Jag har dock skippat tanken på att träna/tävla sök, får hålla oss till spåret där man kan få träningsdosen man måste ha på egen hand. Svårt att få ihop en hållbar grupp liksom - vilket är SYND.

Syns senare idag. :)

kram

2008-02-10 @ 12:34:13
Postat av: Johanna och Viggo

Hej! Fisen då.. är det höglöp nu! Viggo hälsar att hans näsa haft full koll på sorkar som kan finnas under snön i fjällen. Isa gjorde inte några uppletande här utan mer ren apporteringsträning =) Åå du .. idioter till hundägare finns det gott om.. jag träffar
tack o lov mest såna med småskitar i kopplena som jämt o ständigt ska fram o hälsa.. eller en galen ridgeback då o då.. nu uppe i fjällen blev jag riktigt sur efter X antal gånger.. den gången åkte en tax med husse i flexi på en rejäl utskällning både av mej o Viggo =) Pussis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback