Tillbaka... med bilder

Jaa, så var semestern tyvärr över. Det har varit underbart i både Costa Rica och New York, och det känns faktiskt inge vidare att vara hemma, förutom att Isa är här såklart.

Vi har rest runt i Costa Rica med bil och varit på fyra stycken ställen. Vi började med Jaco och förflyttade oss sedan till Malpais. Därefter var vi bara 6 stycken kvar (3 åkte hem) och vi andra fortsatte till Tamarindo och sen Cahuita på den karibiska sidan. Det har varit höga vågor och surfingen var lite läskig i början, men sen lärde man sig hur man hanterar vågorna bättre. Sedan åkte jag och Marcus vidare till Mew York där vi shoppade, vi på lite sevärdigheter och åt gott. Ingen har blivit sjuk eller rånad, så allt har gått osm på räls =) Mer kan man läsa på vår resedagbok.

När vi väl kom fram till Norrköping var det ett kärt återseende mellan matte, husse och hund. Isa var lite korthårigare, renare och mer hormonell än när vi lämnade henne. Joo, givetvis hade hon börjat löpa! Hon droppar dock ingenting, så det kan vara ett "för-löp" fortfarande. Vi kom till Kalmar igår kväll och jag tror att hon tyckte det var skönt, men verkar ändå haft det himla bra i norrköping.

Viggo med familj bor här denna helgen, men idag är de och besöker andra vänner. Isa och jag gjorde lördagsplaner med Helena och boxertjejerna, och gick en trevligt promenad i Läckeby i det ganska höstiga men fina vädret. Alla tre hundarna betedde sig delvis dåligt, Isa när hon fick tag på ett hjortben och vägrade släppa det. Jag trodde hela tiden det var en vanlig pinne, så hon har haft god tid på sig att få i sig en del äckel - usch!

Man är inte riktigt på G ännu, kommer nog ta några dagar innan man "landat". Som tur är har jag bytt bort denna jobbar-helg, och vi verkar inte ha föreläsningen förrns onsdag, så jag har gott om tid att kolla igen allt vad som hänt när vi varit borta.

Bifogar ett litet antal av massor av häftiga bilder..

Solnedgång i Jaco
image250

Utsikt
image251

Hittade några krokodiler under en bro..
image252

Våra vakthundar som jag ville ta med hem
image253

Huvudgatan (typ den enda) i Cahuita
image254

image255

Utsikt från Empire State Building, NY
image256

Marcus och jag i Central Park, NY
image257

Kommentarer
Postat av: Gästerna=)

Vi kommer o sakna fisen.. får göra upp nya planer för besök, er tur o komma till oss =)

2008-02-03 @ 11:49:11
Postat av: Moa

Ja, hon är en liten vinterprinsessa eran Isa :-) Skönt att du inte tog illa upp! Ni verkar ha haft det underbart! Vilka bilder!! Så avundssjuk...

Postat av: Moa

Hihi! Ja, det vore kul att träffa er också ;-) Förebilderna ska väl inte vara de bästa? Du har väl sett TV-shop m.m.? Folk är helt osminkade på förebilderna osv, hihi!

2008-02-03 @ 20:25:35
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback