Kort träningspass

Imorse gick vi upp i ottan och drog oss till bruksan för ett kort träningspass. Efter lite tips från Linda kände jag mig peppad att testa på det vi pratat om.
Dock var hon lite ofokuserad idag. När det lät från arbetsplatsen vid Ikea tappade hon fokus helt (vilket hände hela tiden). Kan bero på henne efterlöp, eller att det var för tidigt för henne att tänka.

Jag började träningspasset med lite kontaktövningar och korta fritt följ sträckor. Det gick ganska bra, men jag fick använda mycket hjälper. Sedan fortsatte vi med inkallning med ställande och jag provade "stanna" och snabbare belöning som Linda tipsat om. Det gick bra de första gångerna, (jag hann belöna innan hon satte sig ner), men sen var det som att rumpen satte sig före hon hunnit stanna. Ska nog befästa "stå" mer och använda det trots allt.
Sedan provade vi några hopp som gick fint förutom att hon la sig ner en gång istället för att sätta sig ner. Vi avslutade med fjärrdirigering där det känns som att jag har gjort på rätt sätt, så nu är det bara att traggla som Linda sa, varje dag i en månad så borde det sitta =)

Efter det traskade vi hem igen i rask fart och jag åkte och tränade mig själv på gymmet. Rätt nöjd ändå, klockan 10.30 hade jag hunnit gått långpromenad, tränat Isa och tränat mig själv, det kallas effektivitet! Sedan väntade en lång dag på bibblan med hemtenta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback