Hundträning, i bilder

image275

Idag hade vi sedan länge planerat i ett förmiddagspass på brukshundklubben. Jag tog med min underbara nya kamera för att dokumentera lite. Det känns att Isa har löpt och att vi inte tränat ordentligt på länge, för hon är inte alls så fokuserad som jag är van vid (vilket ju har förklariga skäl). Linförigheten gick lite bättre idag, men inte alls så som hon kan gå. Hon har börjat sätta sig lite på en skinkan som hon även gjort efter förra sommaren. Men jag tränade korta marscher, med mycket belöning och inte alls länge, så hon ska hitta glädjen i det fria följet igen.

Sedan började jag med inkallning med ställande. Jag började på låg nivå med att leka fram ställadet, sedan testade jag några gånger med hela att kalla in henne och lägga belöningen bakom henne. Det fiunkade jättebra idag, som att hon idag förstod konceptet att "belöna bakåt". (För att se bilderna större, klicka på dem.)



Sedan körde vi hoppet, men bara så att hon hoppade från mig och sen sitta ner.



Sedan var det dax för lite apportering. Detta tycker Isa är så roligt, fast idag tuggade hon lite på apporten på väg tillbaka. det hade hon ju slutat med lite förut.



Jag är ändå nöjd med dagens träningspass, och jag tror att det bara kommer att bli bättre och bättre nu när Isa slutat löpa.
Även boxertjejerna var givetvis med...


Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Vilken härlig bildkavalkad =) Ni får supergärna komma upp till oss! Ge lite förslag på helger så kikar vi =)

Postat av: Anonym

aaw vilken söt hund! =D

2008-02-26 @ 17:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback