Här händer det grejer...

Vi har hunnit en del sen sist jag skrev. Det har varit helg, med både tenta och arbete, och både jag själv och Isa har fått träning. I går traskade jag och Helena till bruksan efter jobbet, och även Camilla från jobbet kom dit, alltid trevligt med fler folk! =)
Vi tränade lite inkallning med ställande, som gick ganska bra, lite apportering och fjärrdirigering, dock ganska korta pass, eftersom vi inte varit igång ordentligt på ett tag. Sedan kommenderade Helena mig i fritt följ, vilket var en mindre katastrof. Kontakten var väl inte det som var det största problemet utan hennes position. För långt ut, sitter snett, osv. Men det får vi träna mer på!

Idag har jag hunnit med en del. I morse åkte jag och tränade som jag inte gjort på två månader. Det var kul men väldigt jobbigt. Nu ska jag komma igång ordentligt! Sen åkte jag och klippte mig, tog bort topparna som blivit slitna på resan. Efter det gick vi bort till Helena och tog sällskap till Läckeby.

Idag  var spår på agendan. Jag hade planerat att lägga ett lätt och roligt spår för att hjälpa Isa på traven, men terrängen var lite dålig för det, så det blev ett lite svårare spår. Jag la två pinnar under spåret och en godisburk i slutet. Sen fick det ligga i 45 minuter medan vi fikade. Söta Helena hade tagit med sig varm choklad, och det var strålande sol och varmt.
Sedan var det dax att gå spåret, och Isa var jättetaggad. Hon tog upp spåret fint och började bra, men sen gick det bara utför, mest pga av mattes fel som snurrade in sig i spårlinan osv osv. Jag HATAR min spårlina och idag var droppen som fick bägaren att rinna över. Så nu ska det äntligen införskattas en ny!
Hon jobbade iaf på fint och hittade föremålen och slutet.
Efter träningen gick vi vår vanliga promenad. Redan i början var jag trött i benen efter gympasset på morgonen. När vi nästan kommit tillbaka till bilen upptäckte jag att jag tappat bort mitt koppel (vem annars)! Så det var bara att traska tillbaka halva vägen för att hämta det på fältet där jag fotograferat lite. Så efter nästan 3 1/2 timme ute är jag RIKTIGT trött och har inte ens energi att ta mig från datastolen till soffan. Men det är härligt!

Sen har det hänt en till grej. Vi ha eventuellt fått ihop en sökgrupp, äntligen! Nu ska vi inte ropa hej innan vi vet hur det kommer att bli, men Camilla är intresserad av att börja träna, en kille på jobbet var intresserad, Helena vill och några fler hund-vänner. Vi har bestämt "träff" på fredag så får vi hoppas att det blir ett gäng så man kan träna ordentligt. Ska bli sååå kul! =)

Lite bilder från dagen:

image270
Hundarna sitter fint och väntar...

image271
...sen gick det inte att hålla sig längre för lilla Tisla

image272
Busfrön på härlig äng

image273
Nöjd tjej

image274
Nyklippt matte (och kopplet i bakgrunden som låg kvar även när vi gått)

Kommentarer
Postat av: Helena

... vi får se det såhär: vi fick lite extra motion. :)

2008-02-18 @ 19:27:14
Postat av: mamsen

SÖÖÖÖÖTISAR

2008-02-18 @ 19:27:21
Postat av: Ivanna & Ollie

Hej, va roligt med en sökgrupp. Vore kul och börja träna mer regelbundet. Vi är på, är ledig på fredag! Hojta bara till om tiden så är vi på! Kram kram

Postat av: Ivanna & Ollie

Hej, va roligt med en sökgrupp. Vore kul och börja träna mer regelbundet. Vi är på, är ledig på fredag! Hojta bara till om tiden så är vi på! Kram kram

2008-02-18 @ 20:10:25
URL: http://punkrockmama.blogg.se
Postat av: Ivanna & Ollie

Hej, va roligt med en sökgrupp. Vore kul och börja träna mer regelbundet. Vi är på, är ledig på fredag! Hojta bara till om tiden så är vi på! Kram kram

2008-02-18 @ 20:10:26
URL: http://punkrockmama.blogg.se
Postat av: Johanna och Viggo

Gutt att ni verkar få ihop ett sökgäng!

2008-02-19 @ 12:22:55
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback