Börjar så smått...

Idag har jag faktist fått lite gjort iaf. Har kunnat plugga lite och på morgonpromenaden träffade vi Jossan och hennes boarder collie Rasmus. Jag hade räknat med en lunchpromenad med Helena, men Puma hade blivit lite dålig i magen, så de stod över. Då tog jag istället med mig träningsväskan och vandrade upp mot bruksan.

Det blev ett kort med ändå planerat pass. Varken jag eller Isa verkar kunna hålla koncentrationen uppe speciellt länge, så de kortare passen passar oss bättre just nu under löp (och min förkylning) och allt. Jag inledde med några kontaktövningar och gick tillbaka ganska långt till en del "valp-övningar", alltid bra att backa! Isa fixade allt galant och jag började med min första "övning"; ställandet. Jag vill att hennes ställande ska vara snabbare, så jag tränade det i samband med lek. Vi kampade och sprang runt, och när jag kommenderade "Stå" fick hon leksaken om jag tyckte det var snabbt nog. Den här övningen ska jag aldrig sluta med, för den fungerar så bra på henne. Gjorde en hel inkallning med ställande, och det gick ganska bra, men sen gick vi tillbaka ett steg igen.

Efter en liten paus körde vi hoppet, och började jag också mest på lek, då hoppar hon hur bra som helst på kommandot. Det är när man ställer upp sig fot och kommenderar det börjar spöka lite i hennes huvud. Men idag gick även det bra! Sist men inte minst tränade vi på sättandet i fjärrdirigeringen. Jag har bestämt mig för kommandot "Bakåt" så det blir ett helt nytt ord för henne som innebär att sätta sig upp på ett annat sätt. Det tränar vi även på lite hemma emellanåt, och jag tycker att hon redan nu har blivit bättre.

Fisen poserar med sin glugg =)
image258

Och så en bild på Fisen som valp, har tydligen varit dålig på det, så nu ska det blir bättring =)
image259

Kommentarer
Postat av: Ivanna & Ollie

Välkomna tillbaka, ni hittade tillbaka till kalla sverige!
Det är bara och leta, vi leta rätt länge innan denna kom upp...vad hände med jettan? Kram

Postat av: ivanna & Ollie

Jo tack jag vet, vi trodde aldrig vi skulle hitta den bilen vi leta efter! Men en dag så fanns den där på blocket och vänta på oss. Vi hade nästan gett upp, men det får ni inte göra! Vi borde ordna upp en sökträning snart, Emelie med Åke har också frågat om vi ska träna sök. Hon tyckte det va skitkul och nu är Åke lite större än sist. Kram

2008-02-08 @ 11:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback