Tillbakablick 2008

Tänkte summera år 2008 såhär den sista dagen på året.

Januari - Isa kamperar hos snälla Johanna och Danne när vi åker på en månadslång semester till Costa Rica. Detta kommer vi att vara evigt tacksamma för och vi väntar fortfarande på att Viggo ska komma och bo hos oss ;)

Februari - När vi kommer tillbaka från vår semester har Isa givetvis börjat löpa (det gör hon nämligen alltid när hon bor hos familjen Viggo). Efter att ha varit borta från träningen länge tränar vi mycket trots Isas höglöp. Lydnad, sök och jakt om vartannat med en mycket motiverad hund och mycket tid spenderas med Helena, Tisla och Puma.


Mars - Mycket tid spenderas med studentmässan KARMA, därefter ger vi spåret ett sista försök. Mycket träning även denna månad och vi köper vår nya bil.

April - Den mest händelserika månad detta år, dock till det negativa. Isa får livmodersinflammation och reagerar mycket starkt på medicinen. I 7 hela dygn får inte Isa behålla någon näring och blir inlagd på Läckeby djursjukhus. I samma veva stukar jag även foten.

Maj - Isa börjar långsamt komma tillbaka och vi spenderar mycket tid på en filt utomhus med min C-uppsats. Jag skadar min svanskota när vi båda precis blivit friska. Denna månad vägs upp av att lill Stina tittar ut till världen från mammas mage. Denna månad avslutas med att Isa äntligen får busa med boxertjejerna igen. Min häst Eddie fyller 25 år den 22 maj.

Juni - Mycket tid spenderas på Nämdö, träningsnerven börjar rycka då vi besöker lydnads- och agiligty SM på Öland och vi börjar träna lite igen.

Juli - Semester på Nämdö tillsammans med familjen Viggo, sol, värme och mycket bad. Stora tjejen Isa fyller tre år.

Augusti - Träningen börjar ta fart på allvar när vi upptäcker att Isa tappat den annars stora motivation hon haft inför all sorts träning. Efter en träff med Eea får jag mig en ordentlig tankeställare. Denna månad spenderas genom att återupptäcka hur jag bäst arbetar med min hund. Det spenderas även mycket tid i skogen och med lätta korta träningspass. Alla tankar på tävlingar försvinner, bara fokus på rolig och lätt träning.

September -Vi får ett ordentlig bakslag på spåret vilket resulterar i att vi avanmäler oss till appelltävlingen vi skulle planerat in. Jag lägger upp en plan tillsammans för spåret.

Oktober - Rutiner börjar etableras, vi fältspårar på Öland en gång i veckan, en samträning på klubben i veckan och inomhusträning för "nya" moment. Mycket fartfyllda hundpromenader med boxertjejerna.

November - Denna månad är historisk i Kalmar då Kalmar FF vinner SM-guld. Vi lockar långsamt fram Isas motivation och jakten tar fart som aktiveringsform.

December - Denna mörka månad gör att all aktivering sker på dagtid och kvällarna spenderas med tråkiga promenader i mörkret. Flytten till Stockholm börjar ta fart med blandade känslor. Efter att ha blickat tillbaka på året som gått, som inte har varit det bästa för oss, har vi det ändå himla bra i Kalmar med alla våra vänner!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Det är som det ska vara lite upp och lite ner! Man vet ju inte när det går bra om man inte har lite motgångar med!

Postat av: Lisa

Ni har flyttat hit nu alltså? Promenad någon dag är mitt förslag ;)

2009-01-02 @ 15:43:06
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback