Måndag igen

Helgen i Göteborg har varit underbar! Trevligt att träffa alla gamla kalmariter igen. Men visst har helgen bidragit till en seg måndag...
Isa har haft det bra hemma med husse, men eftersom det inte blivit någon träning under dessa två dagar planerade jag in ett pass idag. Helena hade också tid för en skogstur, så vi åkte iväg på förmiddagen. Vi ville prova ett "nyttgammalt" ställe som jag trodde att jag hittade till. Men icke! Efter ett antal felsvängningar och några telefonsamtal hittade vi iallafall rätt!

Jag och Isa tränade jakt med allt vad det innebär. Helena hjälpte till efter att hon lagt ut sina spår. Hon hjälpte mig bland annat att distrahera Isa medan jag la ut dummies och lägga ut dolda linjetag. Med det sistnämnda var lite väl svårt tyckte Isa, måste nog backa lite där. Min tjej var supertaggad och lite väl "på" idag, så det utnyttjade vi och tränade en del stadga och jaktfot. (Antingen går hon med full fokus på mig som lydnadsfot eller någon meter bakom som hon gör på promenader vid möten). På slutet blev hon lite trött men klarade sian uppgifter bra trots allt!

Efter träningen gick vi en promenad och upptäckte att det finns många fina vägar med potential till långa skogspromenader där, roligt! Vi kom hem över tre timmar senare och efter det har tiden bara gått åt allt annat är uppsats-skrivande. Bland annat har jag fått en svullen och öm bula i ljumsken, så nu blir det ytterligare någon vecka utan gym och träning för min del enligt sjukvårdsupplysningen. Suck.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

herrejisses vad du gör dig illa!! Kul att ni hitta tillslut!!

Postat av: Tessi

Ja, men det tycks som att det mesta strular här lite då och då.. :/ Men nu är vi hemma igen! Lovely :) Visst är väl världen liten? Blev ganska förvånad över att se Anna på planet. Hur är allt med dig? ha det bäst! Puss och kram. Dom hälsar här!

2008-12-10 @ 15:57:04
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback