Julen närmare sig

Tiden går så fort nu, det är jul om mindre än en vecka. Tiden dit är fullbokad, ska hinna med att jobba i helgen, träffa vännerna i Norrköping och äntligen få se vår nya lägenhet! :) Ska bli så kul att se den! Isa är också förväntansfull, men mest för att träffa sin favvokille i Norrköping.

I veckan har vi hunnit med lite träningar och skogspromenader och idag trotsade vi det regniga vädret och åkte till skogs med Helena och Tisla. Vi spårade och Isa fick ett skogsspår, vilket var väldigt länge sen vi testade på sist. Jag gick bort mig lite också, så det blev ganska långt. Spåret låg i ca 40 minuter med regn på nästan hela tiden. Det märks att det är roligare för hunden att spåra i skogen, iaf på Isa. Hon drog iväg med lite väl högt tempo i början, men efter några tiotal meter sansade hon sig. Periodvis gick hon jättebra men på ett ställe gick hon lite fel och jag tror nog att vi missade en apport i den vevan (kommer inte riktigt ihåg var jag lagt den eftersom jag irrade runt en del i skogen). Hon hittade iaf fyra pinnar och slutapporten trots att hon var trött på slutet. Men jag måste bli bättre på att snitsla och ska köpa kalk så jag är helt säker på var jag gått och på vilken sida av träden.

Rix MorronZoo läste upp en rolig dikt häromdagen, men det var lite svårt att höra den eftersom de skrattade så mycket. Nu har jag hittat orginal versionen - läs gärna
Hunden och Kattens dagbok - den är klockren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback