Frisk och tränad

Idag har Isa fått vanlig mat, dock uppdelat på tre gånger för att underlätta lite för magen. Eftersom hon är återhämtad åkte vi och tränade lydnade idag som vanligt, dock lite tidigare än vanligt.
Vi inledde passet med läggande under gång men gjorde några övningar framifrån och kombinerat med lite inkallningar. Det gick rätt bra, men det går absolut snabbast när vi går fot. Det märks att vi tragglade ettans moment ett bra tag :)

Sedan tränade vi rutan, som även idag gick bra. Jag inleder oftast med leksak i rutan, och avslutar på samma sätt, men skicken däremellan kör jag utan. Det fungerar bra men hon tycker nästan att det är lite överroligt.. Drar lite mot rutan hela tiden efter att jag ställt upp den och kör små "glädjehopp" de första skicken. Det stör mig iof inte, för jag vet att det ser annorlunda ut på tävling när jag "beter mig så konstigt" ;) Jag uppskattar bara att hon tycker det är kul :)

Därefter la jag en platsliggning med Helena och Tisla, där jag var helt gömd i två minuter och visade mig den tredje minuten. Platsen är egentligen inget problem, men jag skulle vilja att hon ligger lite mer avslappnat. Men det är bara att inse, kommer det fram en hund till henne nångång på platsen kommer hon att göra allt för att slippa den. Den dagen får vi bara hoppas att det är en snäll hund som kommer fram, så hon inte tappar förtroendet helt.
Vi avslutade med en lång budföring, med endast ett skick till mottagaren som var Helena. Hon är lite fjompig och överglad i mottagaren, men jag tror det kan bero på att det är Helena som står på andra sidan planen ;) Måste hitta lite nytt folk jag kan träna just budföringen med. Men det problemet löser sig nog när vi flyttar...


Gammal bild på ekipaget


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det löser sej fin fint! Se hur bra det löste sej för oss här!

Postat av: mamsen

Vad gulliga ni är på bilden!

Nu kommer ni snart kul

2008-12-17 @ 11:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback