December-väder?

Eller vad tycker ni? (Lite för lerigt och för lite snö för min smak.)



Veckorna går av bara farten och snart är det jul.. Och ingen snö kommer, så trist! Jag har väntat och väntat på snön så man åtminstonde kan fota till julkort, men icke!
I veckan har vi hunnit med en lyckad lydnadsträning i tisdags och stallbesök igår. Men jag tar det fortfarande himla lugnt på grund av min ömmande bula i ljumsken, den vill inte gå bort! På grund av det, tillsammans med mörker, regn och tidpress blev det inget spår till Isa igår. Dock gick vi en sväng i skogen (där Isa för övrigt spårade upp ett dött rådjur till min förtvivlan) och sedan höll hon sig minst sagt sysselsatt med att iakta vattenslangen (en inackordering fyllde på vattenhinkar ett bra tag). Hon skulle nog kunna sitta en hel dag och titta på vattenslangen med viftande svans :)

Idag tog jag en lång lunch från uppsatsen och åkte till skogs för lite spårträning eftersom det inte blev nått av det igår. Liggtiden blev nästan en timme då vi gick en promenad. Jag trodde att spåret skulle vara svårt för Isa eftersom det var ett nytt fält med massa har- och rådjurspluttar överallt. Dessutom gick jag förbi några kaninhål också, som jag ju inte upptäckte innan det var för sent. Men Isa jobbade på jättebra redan från början, fokus hela tiden och tog de två första vinklarna okej. Dock fick hon problem på sista vinkeln och raksträckan, vet inte om det berodde på att hon var trött eller för att gräset låg på ett visst sätt som vi "sneddade" över. Hursomhelst hittade hon alla pinnarna och större delen av spåret gick bra.


Nöjd tjej efter spåret


Kan jag skildra lite visdom i hennes ögon?








Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Klart du kan! Isa är smartare än du tror!! Snart ses vi! Kolla bloggen här sker det grejer!

2008-12-11 @ 22:12:58
Postat av: Lisa

Samma "fina" decemberväder som vi har här ;)

Postat av: Helena

Ingen snö innebär ju större chans att spåra. =) Bara att se det positivt.

2008-12-15 @ 08:36:08
URL: http://boxerbus.wordpress.com
Postat av: Angela Lund

Hej!



Jag såg att du annonserat efter träningskompisar när Du flyttat till Stockholm. Vi är ett gäng som tränar sök i Nacka-området, som ligger granne med Gustavsberg. Vi skulle tycka att det var jätte trevligt om Du ville komma och prov träna med oss.



Skriv gärna en rad om Du är intresserad.



Soliga hälsningar, Angela

2008-12-15 @ 12:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback